رئیس شورای ولایتی سرپل در شمال افغانستان از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت به دلیل همکاری پلیس محلی این ولایت با طالبان خبر داد.

پلیس محلی با طالبان در ولایت سرپل همکاری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «محمدنور رحمانی» رئیس شورای ولایتی سرپل در شمال افغانستان اظهار داشت: طالبان در برخی از مناطق ناامن این ولایت، پایگاه‌های نظامی و مراکز ساخت‌ مین ایجاد کرده است.

وی افزود: طالبان با همکاری پلیس محلی ولایت سرپل به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای ولایتی سرپل به سلام وطندار گفت: طالبان پس از تصرف شهرستان کوهستانات این ولایت دست به ساخت مراکز آموزشی‌ زده است.

شهروندان کوهستانات نیز علت افزایش ناامنی‌ها و فعالیت طالبان را همکاری پلیس محلی با این گروه می‌دانند.

آنها می‌گویند که به علت ناامنی‌ها مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

«ذبیح‌الله امانی» سخنگوی والی سرپل ضمن تأیید این نگرانی‌ها اعلام کرد: پیش از این نیز تعدادی از افراد پلیس محلی این ولایت، پاسگاه‌های کلیدی شهرستان کوهستانات را به طالبان واگذار کرده بودند.

وی ادادمه داد: تلاش‌ها برای شناسایی افراد وابسته به گروه طالبان و آنهایی که در انجام وظیفه‌شان کوتاهی می‌کنند، آغاز شده است.

«ظاهر وحدت» والی سرپل نیز چند روز قبل گفته بود که طالبان افغان از ۱۴ ماه قبل حمله سنگینی به ولایت سرپل داشتند و "کوهستانات" را هنوز در اختیار خود دارند.

والی سرپل با اشاره به درگیری‌ها در شهرستان‌های «سوزمه قلعه»، «سنچارک»، بخشی از ولسوالی «گوسفندی» اعلام کرده بود که در حال حاضر مخالفان مسلح، شهرستان کوهستانات را مرکز آموزش و تجهیز جنگجویان خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.