۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 481986

از دید مربی پیشین تیم فوتبال استقلال، بازیکنان این تیم به ویژه سنگربان آبی‌پوشان در مصاف با تراکتورسازی از تمرکز کافی برخوردار نبوده‌اند.

چه چیزی تمرکز استقلال را برهم زد؟!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، صحبت‌های اخیر پرویز مظلومی باب تازه‌ای در اتفاقاتی که اواخر فصل گذشته رخ داد، باز کرد. استقلال که به فینال جام حذفی رسیده بود و در صدر جدول لیگ برتر حضور داشت، دستش از گرفتن جام کوتاه ماند.

مجید صالح دستیار اول مظلومی در فصل گذشته در این خصوص و اتفاقات مشابهی که در این مقطع برای استقلال و رحمتی افتاده به سؤالات پاسخ داد.

* بار دیگر پرویز مظلومی از اتفاقات غیر فوتبالی فصل گذشته که منجر به از دست رفتن قهرمانی استقلال شد صحبت کرد. شما هم در این خصوص صحبت می کنید؟
- با نظر پرویز مظلومی کاملا موافق هستم و به ضرس قاطع می گویم استقلال غیرفوتبالی از قهرمانی دور شد.

* مظلومی تا اینجا را گفته بود. شما توضیحات بیشتری در این رابطه دارید؟
- مثلا به همین بازی استقلال و تراکتورسازی اشاره می کنم. اتفاقی که ناخواسته بین امیر قلعه نویی و رحمتی افتاد باعث شد تا تمرکز رحمتی بهم بریزد. ما نباید آن بازی را می باختیم. همان شکست باعث شد تا ما از صدر جدول پایین بیاییم و فاصله امتیازی مان را از دست بدهیم. این یعنی اتفاق غیرفوتبالی.

* ولی همه ماجرا نمی تواند همین باشد.
- شما ببینید آن زمان استقلال هم صدر جدول بود و هم در جام حذفی به فینال رسیده بود. از این موفقیت بالاتر که نداریم. اما با همه این وجود در همان زمان صحبت از تعویض مربی و تغییر در کادر فنی شد. همان موقع گزینه های جدید مطرح می شد. به نظر شما این صحبت ها تمرکز کادر فنی و حتی تیم را به هم نمی ریزد؟

* این صحبت ها از طرف چه کسانی مطرح شده بود؟
- من واقعا نمی دانم. الان هم دیگر مهم نیست. اما از سوی هر کسی که بود، حاصلش این بود تیمی که شانس دریافت هر دو جام را داشت، در نهایت دستش از گرفتن جام کوتاه ماند.

* به نظر می رسد که مشابه همان حواشی به نوعی دیگر برای استقلال و رحمتی  هنگام بازی با تراکتورسازی تکرار شده باشد.
- بهرحال تمرکز عاملی مهم و بسیار تعیین کننده در فوتبال است و اگر تمرکز هر تیمی قبل از هر بازی به هم بریزد، نتیجه گیری آن تیم سخت می شود. شما دیدید که باز هم رحمتی تمرکز نداشت. البته این بار او مقصر نبود. اتفاقات و حاشیه هایی که پیش از بازی پیش آمد ناخواسته تمرکز رحمتی را بر هم زد.

* این شکست برابر تراکتورسازی چه عوامل دیگری به جز بر هم خوردن تمرکز رحمتی داشت؟
- شاید یکسری مشکلات ریشه دار استقلال در این فصل بود که در این بازی هم گریبان این تیم را گرفت. استقلال هنوز به آن نظم لازم در زمین نرسیده. هنوز کارهای ترکیبی در تیم استقلال به خوبی دیده نمی شود. این تیم هنوز وحدت رویه ندارد.

* فصل به نیمه خود نزدیک است. چطور هنوز استقلال به وحدت رویه نرسیده است؟
- برای خود من هم سئوال است. دلیلش را نمی دانم چون نزدیک تیم نیستم. اما در کل می توانم این را بگویم که نمی توان از بازی های استقلال لذت برد. من که از طریق تلویزیون بازی های این تیم را نگاه می کنم هرگز فشار استقلال بر حریفش را احساس نمی کنم. انگار استقلال بوی گل نمی دهد.

* بعد از شکست استقلال مقابل تراکتورسازی این بحث پیش آمد که خلاء یک مربی تمرین دهنده بزرگ در کادر فنی استقلال احساس می شود. یک نفر مثل خود شما که کنار مظلومی بودید یا هنکه یا یک نفر مثل مرتضی محصص و مسعود اقبالی و...
- من چون از نزدیک در کنار استقلال نیستم واقعا نمی دانم که دستیاران منصوریان در چه اندازه به ایشان کمک می کنند. اما هر تیمی به یک مربی اینچنینی نیاز دارد. مگر مربیانی مثل برانکو و جلالی که اساسا خودشان یک تمرین دهنده ذاتی هستند. منصوریان از آن دسته مربیانی است که ذاتا مدیر است و تجربه می گوید این نوع مربیان به یک دستیا ر اول تمرین دهنده نیاز دارند. شما ببینید که حتی خود قلعه نویی هم معمولا چنین دستیارانی دارد. همین امسال نیز او یک دستیار خارجی آورد.

* این شکست باعث شد تا فاصله استقلال با صدر جدول زیاد شود. این فاصله قابل جبران هست؟
​- تازه هفته سیزدهم را پشت سر گذاشتیم و ۱۷ هفته بکر پیش رو است. استقلال اگر تقویت و ترمیم شود قطعا می تواند این فاصله امتیازی را جبران کند. البته تاکید می کنم که با این شرایط نه. حتما استقلال باید تقویت و ترمیم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.