یزد- فرماندار اردکان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد بر اجرایی‌شدن هر چه سریع‌تر طرح «شهر بدون نیازمند» در اردکان تأکید کرد.

طرح «شهر بدون نیازمند» در اردکان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی مقیمی گفت: سعی داریم در این طرح با بهره‌گیری از وجود شرکت‌های صنعتی و معدنی شهرستان حمایت ویژه‌ای از خانواده‌های مستمند و نیازمند انجام دهیم.

وی با عنوان این مطلب که این طرح مدتی است با هماهنگی برخی دستگاه‌های ذیربط، فرمانداری و دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در دست برنامه‌ریزی است تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرایی کردن این طرح و دریافت کمک‌های مناسب از واحدهای صنعتی و معدنی در سطح شهرستان، شاهد این باشیم که روزی مددجوی تحت پوشش نداشته باشیم.

مقیمی اجرایی شدن این طرح را نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسی‌شده با در نظر گرفتن همه جوانب آن عنوان کرد و افزود: سعی داریم به این طرح باهدف توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش نگاه کنیم، نه اینکه فهرستی را از کمیته امداد به شرکت‌های صنعتی انتقال دهیم، چراکه با این اقدام، افراد تحت پوشش از تسهیلات مناسب و زمینه اشتغال در واحدهای تولیدی بهره‌مند خواهند شد.

 فرماندار اردکان با یادآوری این مطلب که در اردکان به دلیل فرهنگ غنی و بستر مناسب اشتغال در صنایع موجود هیچ متکدی وجود ندارد اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح شهر بدون نیازمند گام محکمی در ادامه این روند بر خواهیم داشت.

وی افزود: در این طرح باید کمک‌ها در قالب مؤسسات مردم‌نهاد و با نظارت کمیته مخصوص برنامه‌ریزی، احداث واحد صنعتی یا معدنی مناسب با ظرفیت‌های شهرستان و تزریق درآمدهای آن به‌حساب مددجویان انجام گیرد و فهرست نیازمندان شهرستان پالایش و تهیه و درنهایت به سمت توانمندسازی نیازمندان با حفظ حرمت این قشر پیش برویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به تأکید استاندار یزد در ساماندهی مددجویان تحت پوشش افزود: از سال ۹۴ تاکنون جلسات متعددی با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار نموده‌ایم که توجه به امر اشتغال، مسکن و تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند مورد تأکید و توجه قرارگرفته و حمایت‌های مناسبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

محسن علیزاده گفت: متأسفانه مدتی است در سطح مرکز استان متکدیان و مشاغل کاذبی مشاهده‌شده که هرچند افراد شناسایی‌شده اکثراً غیربومی‌اند اما طبق برنامه‌ریزی با برخی دستگاه‌های اجرایی اقداماتی در زمینه کنترل آن‌ها نیز در حال انجام است.

وی اجرایی شدن طرح «شهر بدون نیازمند» در اردکان را از دغدغه‌های این اداره کل خواند و اظهار داشت: مطمئناً در صورت اجرایی شدن این طرح بخش عظیمی از بودجه این اداره کل، به بخش‌های دیگر ازجمله تهیه جهیزیه و تأمین مسکن نیازمندان صرف هدایت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۸۹۱ خانوار در قالب ۱۲۰۰ مددجو در شهرستان اردکان نیازمند حمایت این اداره کل هستند که بخشی از حمایت‌های صورت گرفته از سوی کمک‌های مردمی و خیرین و همچنین صنایع شهرستان تأمین گردیده است.

علیزاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ یتیم تحت پوشش این نهاد از حمایت مادی و معنوی ۸۴۱ نفر حامی خیر استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: حمایت از ۲۵۰۰ خانوار نیازمند نیز به‌صورت موردی از خدمات درمانی، فرهنگی، جهیزیه و اشتغال بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسئول با اعلام این خبر که ۸۱ مورد بیماری سرطان از بین مددجویان اردکانی ثبت‌شده و نیازمند حمایت هستند افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی و اشتغال و خودکفایی ازجمله فعالیت‌های این نهاد در حمایت از خانواده‌های زیرپوشش و اقشار نیازمند جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد توجه به خدمات بخش عمران و ساختمان مددجویان تحت حمایت را از دیگر دغدغه‌های این اداره کل خواند و گفت: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت‌های کاری این نهاد در سال جاری است که با اجرای طرح شهر بدون نیازمند در اردکان ذخیره مناسبی در این زمینه نیز فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.