نیشابور- رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت‌هایی مانند شهر درود، قدمگاه و چکنه برخوردار است، اظهار کرد: هر یک از این مناطق ظرفیت‌های خاصی برای افزایش گردشگری در این شهرستان را دارا هستند.

 ۴ روستای نیشابورقابلیت اجرای طرح بوم گردی دارد

علوی در گفت‌وگو با قدس آنلاین افزود:در راستای استفاده بیشتر از این فرصت‌ها بتازگی قراردادی بین وزارت تعاون با کارشنا سان بخش خصوصی در قالب طرح تکاپو امضا شده است که این طرح در راستای بومگردی با اشتغالزایی  پنج هزار نفر مورد توجه است.

وی اضافه کرد:با استفاده از طرح تکاپو می‌توان صنعت بومگردی در روستاهایی مانندبوژان، دیزباد علیا،گرینه و بوژمهران را برای رونق گردشگری، اشتغالزایی و کسب درآمد روستاییان اجرا کرد، زیرا این روستاها و مناطق از ظرفیت بومگردی برخوردارند و این طرح در این مناطق قابل اجراست.

وی درباره گلایه‌های مردم و گردشگران از اخذ ورودی  پنج هزار تومانی برای ورود به منطقه آبشار درود تصریح کرد: اخذ این مبلغ دارای مصوبه  شهرداری و شورای شهر درود است.

وی در این باره که به اعتقاد مردم این نرخ بسیار زیاد است، در حالی که هیچ گونه خدماتی بابت آن ارایه نمی شود، ضمن اینکه اخذ چنین مبالغی در تضاد با رونق گردشگری است، گفت: موافقم که اگر قرار است از صنعت گردشگری حمایت شود باید نرخ‌ها متناسب با خدمات ارایه شده باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری درود در منطقه آبشار فضاها و خدماتی مانند پارکینیگ و سرویس‌های بهداشتی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.