مشهد-بارش برف ۱۰ سانتیمتری در آخرین روز از هفته گذشته در مشهد مقدس حوادث بسیاری را در این شهر رقم زد که مهمترین آن کولاک اعتراض در فرودگاه بین المللی مشهد و در نهایت اخراج یک مدیر غیر پاسخگو بود.

برف در فرودگاه مشهد کولاک کرد/بوران سوء مدیریت منجر به برکناری یک مدیر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بارش دو روزه برف علاوه بر اینکه موجب ایجاد شعف و خوشحالی در بین خانواده ها شد و بسیاری از مردم را به بوستان ها کشاند اما برای تعدادی دیگر از هموطنان ما در این استان خاطره خوشایندی به همراه نداشت.

بارش برف در روز های پایان هفته گذشته تعدادی از غارنوردان خراسانی را در غار مغان گرفتار کرد، جمع کثیری از گردشگران و زائران را در محور های کوهستانی زمین گیر ساخت و حتی راه انتقال یک بانوی جوان در روستای مغان را برای انتقال  به بیمارستان  به منظور وضع حمل سد کرد.

هر چند که حوادث یاد شده با پایان خوشی در مشهد همراه بود و غارنوردان مشهدی و مسافران در راه مانده توسط نیروهای هلال احمر نجات یافته و و مادر باردار مغانی نیز موفق به زایمان در خودرو شد اما لغو پرواز های ناشی از این بارش در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد کولاک کرد و برای شرکت های هواپیمایی خاطره ای تلخ بر جای گذاشت.

ابطال ۱۰۲ پرواز در کمتر از ۱۲ ساعت

بارش برف از بامداد جمعه گذشته تا ساعت ۱۵ روز شنبه تعداد ۱۰۲ پرواز فرودگاه شهیدهاشمی نژاد مشهد را لغو کرد و موجب تاخیر ۹۷ پرواز شد و لذا لغو این پرواز و ازدحام بیش از حد مسافران موجب اعتراض بسیاری از گردشگران و زائران شد.

بهم ریختگی اوضاع

تجمع بیش از حد مسافران بازمانده از پرواز ها در فرودگاه مشهد موجب شد تا نیروی های انتظامی برای برخورد از هر گونه درگیری و یا تشنج جایگزین کارکنان شرکت های هواپیمایی شوند اما این اهرم بازدارنده نیز در برابر موج اعتراضات بازدارندگی لازم را نداشت و در نهایت مسافرانی که بیش از ۲۴ ساعت در این فرودگاه سرگردان بودند به دلیل نبود پاسخگویی لازم از طرف شرکت های هواپیمایی کاسه صبرشان لبریز شد و کار به خشونت کشیده شد.

بسیاری از مسافران از نبود پاسخگویی اطلاعات پرواز در این راستا ابراز شکایت داشتند و جمعی از مسافران شرکت هواپیمایی آتا با وجود اینکه بیش از ۳ دفعه و در طول ۲۴ ساعت برای سوار شدن به هواپیما حتی کارت پرواز نیز دریافت کردند اما موفق به پرواز نشدند و لذا این بهم ریختگی اوضاع موجب شد تا برخی از مسافران  به دلیل عصبانیت ناشی از ساعت ها سرگردانی و عدم پاسخگویی مناسب مدیر شرکت، به داخل دفتر سرکشیک این شرکت رفته و میز کار رئیس آن را در هم بشکنند.

برکناری مدیر آتا

 با بالا گرفتن اعتراضات مدیر شرکت هواپیمایی آتا مستقر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل سوء مدیریت، عدم پاسخگویی و سرگردانی بیش از ۲۲ ساعته مسافران این شرکت برکنار شد.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی در تشریح وقایع پیش امده توضیح داد: پرواز شماره ۵۲۱۲ این شرکت که قرار بود در ساعت ۲۰ و بیست دقیقه جمعه گذشته از مشهد به مقصد تهران انجام شود در موعد مقرر انجام نشد و این پرواز باطل و مقرر گردید مسافران آن با پرواز جایگزین ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ظهر  شنبه به مقصد تهران اعزام شوند.

محمد باقر قاسم زاده افزود: پس از سرگردانی و معطلی بسیار مسافران این شرکت در فرودگاه مشهد، این پرواز ساعت ۱۹ شنبه باطل شد و لذا لغو دومین بار و سرگردانی مسافران و از طرفی نبود پاسخگویی مناسب موجب دامن زدن به التهابات در این فرودگاه شد.

وی اظهار کرد: در این میان حضور نیافتن رئیس این شرکت هواپیمایی در فرودگاه مشهد و عدم پاسخگویی مناسب و صحیح به مردم منجر به بروز تنش و مشکل در فرودگاه مشهد شد.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: به دلیل سوء مدیریت و سوء رفتار رئیس این شرکت از ادامه کار وی در فرودگاه مشهد جلوگیری شد.

قاسم زاده افزود: روسای شرکت های هواپیمایی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و فرودگاه مشهد نسبت به عملکرد شرکت ها در تکریم مسافران و پاسخگویی به آنان حساس است و بر این امر نظارت دارد.

وی اظهار کرد: به روسای شرکت های هواپیمایی فرودگاه مشهد توصیه شده است پاسخگوی مطالبات مردم باشند و در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.