یک فرمانده یمنی گفت: ائتلاف سعودی-آمریکایی در راستای طرح تجزیه یمن و تسلط بر منابع نفت و گاز این کشور، علاوه بر اعزام یگان‌هایی از نیروهای خود به بنادر جدید در جنوب درصدد تشدید حملات نظامی به سواحل غربی یمن است.

تحرکات جدید ائتلاف سعودی-آمریکایی برای تسلط بر بنادر نفتی یمن

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «عبدالله حسن القری»، یک فرمانده نظامی کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این کشور از نقشه ائتلاف سعودی  برای تشدید حملات خود به سواحل غربی این کشور با هدف اشغال آن با کمک مزدوران داخلی خبر داد.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که دستگاههای اطلاعاتی به آن دست یافته اند ائتلاف متجاوزان برای اجرای این نقشه خود در حال انتقال تجهیزات جنگی اسرائیلی و آمریکایی و هلی برن مزدوران خود که آنها را از استان های مختلف یمن یا دیگر کشورها جذب کرده‌اند، هستند.

القری گفت: در حالی که جنوب یمن از زمان اشغال آن توسط متجاوزان ائتلاف سعودی با ناامنی و به شکل های مختلف ناآرامی های داخلی و تنزل شدید سطح خدمات شهروندی روبروست و ابعاد واقعی تجاوز علیه یمن را پس از ۲ سال برملا کرده هم اینک متجاوزان درصدد اشغال سواحل غربی برآمده اند.

این فرمانده یمنی گفت: دشمن سعودی به دنبال شکست سیاسی و نظامی خود در اشغال همه خاک یمن برای عملی کردن نقشه های خود، القاعده را بهانه تسلط خود بر سواحل جنوبی و مابقی تاسیسات حیاتی و راهبردی در استان های جنوبی قرار داد.

وی افزود:هفته گذشته یگان هایی تحت فرماندهی امارات از دو استان حضرموت و شبوه  بر تأسیسات نفتی و گازی بنادر بلحاف و رضوم (شبوه) مسلط شدند این بنادر سالیانه چهار میلیارد دلار درآمد نفتی عاید یمن می کند.

فرمانده یمنی گفت:  همزمان با اعلام سیطره نیروهای متجاوز بر بندر راهبردی بلحاف در شبوه که به بهانه پیگرد عناصر القاعده صورت گرفته است، رسانه های نزدیک به سعودی خبری در خصوص انفجار خطوط انتقال نفت از منطقه العقله به بندر بلحاف را منتشر کردند.

القری افزود: آمریکا از طریق مزدوران خود به دنبال گسترش نفوذ در سواحل جنوبی یمن است که مرزهای استان حضرموت در شرق تا مناطق عین بامعبد و بیر علی در استان شبوه و همچنین خلیج عدن و جزیره سقطری شامل می شود.

فرمانده یمنی تاکید کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و با ادعای حفاظت از دریانوردی بین المللی قصد تسخیر ثروت و ظرفیت کشورها را دارد.

وی افزود: طی چند هفته اخیر تحرکات مشکوک و در عین حال سریع متجاوزان سعودی نشانه تشدید احتمالی حملات آنها به سواحل غربی است که از باب المندب در استان تعز تا سواحل میدی در استان حجه و استان الحدیده کشیده است تا با سیطره بر این مناطق محاصره ملت یمن را تکمیل کرده و با تسلط بر تصمیم گیری سیاسی یمنی ها این کشور را سرسپرده بیگانگان نگاه دارند.

فرمانده یمنی تصریح کرد: ائتلاف سعودی نیروها و مزدوران خود را برای چپاول میلیاردها دلار عواید حاصل از تاسیسات نفت و گاز در حضرموت، شبوه و مأرب به کار گرفته در حالی که مردم این کشور با بحران انسانی روبرو هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.