تبریز- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طرح جامع تبریز که اخیرا در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده است برخلاف مصوبات شورای شهر بوده و ایرادات زیادی دارد.

طرح جامع تبریز ایرادات اساسی دارد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام دبیری  با اشاره به اینکه اخیرا طرح جامع تبریز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده است گفت: در این طرح توسعه شهر تبریز نادیده گرفته شده است و علی رغم داشتن نکات مثبت برای توسعه شهر یکسری محدودیت ها ایجاد کرده اند.

دبیری گفت: طرح جامع تبریز باید بعد از تصویب شورای اسلامی شهر در شورای عالی شهرسازی مطرح می شد چون برخی مسائل بر خلاف مصوبات شورا بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین افزود: این طرح دارای ایراداتی متعددی  است در این خصوص باید کمیسیون های مربوطه شورای شهر فعال بوده و ایرادات طرح را بررسی کرده و به صورت طرحی مطرح کنیم زیرا طرح جامع فعلی تبریز به نفع شهر و آینده تبریز نیست.

وی با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری در موارد متعدد مصوبات شورای اسلامی شهرها در خصوص مصوبات در خصوص عوارض را لغو کرده است گفت:  با توجه به اینکه مصوبات دیوات عدالت اداری قابلیت اجرایی دارد این رای ها حداقل ۲۰ درصد از درآمدهای شهرداری از محل عوارض محلی را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دراکثر شهرهای دنیا حداقل بالای ۵۰ -۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از طریق عوارض تامین می شود گفت: باید با وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی به سمت بازتعریف محل درآمد شهرداری ها حرکت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.