درحالی که دادگاهی در نیجریه حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را صادر کرده است اما به نظر می رسد که دولت و ارتش نیجریه سناریوهای شومی را برای آنها تدارک دیده باشند.

خطراتی که شیخ زکزاکی را تهدید میکنند؛ احتمال عدم اجرای حکم دادگاه

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از  مهر، در یک سال اخیر که شیخ زکزکی به اسارت ارتش نیجریه در آمده است، راهپیمایی های آرام مردمی از یک سو و پیگیری های حقوقی حرکت اسلامی نیجریه و برخی فشارهای بین المللی از سویی دیگر و همچنین اعتراض بزرگان و عقلای شیعه و سنی و مسیحی نیجریه به یورش غیر قانونی و وحشیانه به شیخ زکزکی و یاران ایشان؛ آن چنان هزینه ها و مشکلات زیادی  را برای دولت نیجریه ایجاد کرده است که این حکومت را مجبور به عقب نشینی از برخی نیت های پلید خود به ویژه  در زمینه قتل شیخ زکزکی کرده است.

با وجود امیدهای زیادی که به واسطه حکم دادگاه نیجریه ایجاد شده است ولی با توجه به فشار های آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و نوع تحرکات آنها در نیجریه همچنان خطرهای مهمی شیخ را تهدید می کند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

خطر اول: عدم اجرای حکم دادگاه عالی

ریشه این تحلیل در این است که قدرت اصلی در دستان نیروهای نظامی وابسته به آمریکا و اسرائیل است و بارها پیش آمده این نیروها بر خلاف قانون و احکام دادگاه به هر اقدامی دست زده اند.  

خطر دوم: ترور بیولوژیک شیخ زکزاکی

حدود شش ماه قبل خبرهایی از برخی منابع موثق به دست آمد که نشان می داد آمپول هایی مسموم از رژیم صهیونیستی برای دولت نیجریه ارسال شده است که مربوط به پرونده شیخ زکزاکی است که بر این اساس این احتمال قوت گرفت که برای فرار دولت از هزینه های قتل شیخ، آنها قصد دارند با تزریق این آمپول ها و سپس آزادی ایشان، موجبات مرگ به ظاهر طبیعی شیخ را ظرف مدت زمان یک ساله رقم بزنند.

البته طبق اخبار رسیده، از آن هنگام شیخ اجازه تزریق آمپول های جدید را به دولت نداده است، اما نگرانی هایی از استفاده احتمالی از روش هایی دیگر وجود دارد.

خطر سوم: حمله بوکوحرام یا دیگر گروه های تروریستی به محل اقامت شیخ

این خطر هم پس از سفر چند ماه گذشته جان کری به نیجریه و اظهارات او درباره لزوم تغییر مدل برخورد حکومت با شیخ زکزاکی قوت گرفت، جلسات متعدد و مشکوک «جان کری» با برخی چهره های وهابی نیجریه و اخبار درز کرده از آن جلسات و همچنین سخنرانی تهدید آمیز سرکرده بوکوحرام پس از بازگشت جان کری از نیجریه که عملا اعلام جنگ با حرکت اسلامی نیجریه و شخص شیخ زکزاکی محسوب می شد تقویت کننده این تحلیل است.

البته لازم به توضیح است تلاش های گسترده ای برای حفظ جان شیخ زکزاکی و همسر ایشان در جریان است لیکن برنامه ها و حمایت های مردمی به ویژه در کشورهای مختلف دنیا می تواند برخی نقشه های پلید صهیونیستی- سعودی را درباره شیخ خنثی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.