۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 482352

همزمان با میلاد با برکت پیامبر اسلام (ص) – حسب روایت اهل سنت – منطقه سنی نشین 'اعظمیه' در شمال بغداد شنبه شب با جشن های گسترده مردمی همراه بود.

هفته وحدت اسلامی در عراق آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جمعیت زیادی از اهل سنت عراق با حضور در منطقه اعظمیه که مسجد و مرقد 'ابوحنیفه النعمان' رییس مذهب 'حنفیه' در آنجا قرار دارد، سالروز میلاد حضرت نبی اکرم (ص) را جشن گرفتند و بسیاری از شیعیان عراق در این جشن ها با اهل سنت مشارکت کردند.
در همین راستا دولت عراق نیز به مناسبت شروع ایام هفته وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) را در سراسر کشور تعطیلی رسمی اعلام کرده است.
از طرفی 'دیوان اوقاف اهل سنت عراق' در طول روزهای گذشته با نصب پرچم های ویژه این ایام در خیابان های اصلی بغداد که بر آن عبارت (محمد (ص)، الگوی ماست) و آذین بندی مسجد و مرقد ابوحنیفه النعمان در منطقه اعظمیه به استقبال این روز با برکت رفته است.
ایام هفته وحدت تا ۱۷ ربیع الاول که مصادف با میلاد پیامبر اسلام – بر اساس روایت شیعیان- ادامه پیدا می کند و طی این ایام اهل سنت و شیعیان عراق در آیین های ویژه ای که به این مناسبت برگزار می شود، شرکت می کنند.
هیاتی از اهالی 'کاظمین' که تنها یک پل بین آنها و منطقه اعظمیه حدفاصل است و به پل 'ائمه' شهرت دارد، همانند سنوات گذشته در جشن ویژه ای که به مناسبت شروع ایام وحدت در مسجد و مرقد ابوحنیفه النعمان برگزار شد، شرکت کردند.
از طرفی مراقد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای کاظمین، کربلا و به ویژه نجف اشرف نیز شاهد آذین بندی های گسترده بوده و همزمان با شروع هفته وحدت اسلامی، فعالیت ها و جشن های مختلف خود را آغاز کردند.
در این راستا مسوولان مرقد امیرالمومنان علی (ع) که در سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) شاهد حضور گسترده شیعیان است که با امام خود هرساله به این مناسبت تجدید بیعت می کنند، تمهیدات گسترده ای برای برپایی جشن های میلاد نبوی انجام داده اند.
همچنین تولیت آستان مقدس امیرالمومنان علی (ع) بیش از شش هزار بوته گل به مناسبت سالروز امامت امام عصر (عج) - مصادف با نهم ربیع الاول (جمعه گذشته) - و همچنین ایام میلاد پیام اسلام (ص) در صحن و اطراف حرم مطهر امیر (ع) گلکاری کرده است.
با آذین بندی حرم حضرت امیر (ع)، تولیت حرم علوی اقدام به نصب دو تابلو بزرگ منور که هدیه اهالی کاظمین است و بر آن عبارات (السلام علیک یا امام المتقین) و (السلام علیک یا امیر المومنین (ع)) بر آن حک شده، بر درهای ورودی حرم نصب کرد.
همچنین تولیت آستان امیرالمومنان علی (ع) دیروز (شنبه) به مناسبت حلول ایام میلاد با برکت پیامبر اسلام (ص) شاهد استقبال هیاتی از استان سنی نشین الانبار بود و پیرامون تقویت وحدت بین بافت های مختلف جامعه عراق بحث و گفت وگو کردند.
رییس دیوان اوقاف اهل سنت و رییس پارلمان عراق نیز در مراسم جشن ویژه میلاد پیامبر اسلام (ص) در مسجد و مرقد ابوحنیفه بر تقویت وحدت ملی و کنار گذاشتن اختلافات مذهبی تاکید کردند و اعظمیه و کاظمین دو منطقه شیعه و سنی نشین همجوار هم را نمونه این دوستی و وحدت بین شیعیان و اهل سنت در جهان اسلام دانستند.
'شیخ عبداللطیف الهمیم' در این مراسم که عصر دیروز برگزار شد، گفت که متاسفانه در حالی به استقبال میلاد پیامبر اسلام (ص) می رویم که هنوز پاره ای از کشورهای اسلامی درگیر جنگ و تفرقه هستند و هنوز مردم سوریه، عراق، یمن و لیبی و به ویژه مردم مظلوم فلسطین از این جنگ ها و فتنه ها رنج می کشند.
عراق از جمله کشورهایی است که در برهه ای از فتنه انگیزی مذهبی به شدت رنج برد و هنوز تبعات این فتنه انگیزی ها در پاره ای مناطق درچهره های گروه های تروریستی منحرف اسلامی امثال 'داعش' در استان نینوا در شمال عراق باقی مانده است.
دولت، ملت و رهبران دینی عراق امیدوارند که با نابودی داعش در استان نینوا در آینده نزدیک، برای همیشه پرونده اختلافات مذهبی در این کشور بسته شود و آرامش و ثبات و سازندگی به این کشور مسلمان بازگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.