۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 482370

وزیر خارجه بریتانیا برای دیدار با مسئولان سعودی وارد ریاض شد و نکته جالب توجه این است که در فرودگاه مورد استقبال همتای عربستانی خود قرار نگرفت.

وزیر خارجه بریتانیا وارد ریاض شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا برای دیدار با مسئولان سعودی وارد ریاض شد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد که «محمد بن نواف» سفیر عربستان در لندن در فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض از جانسون استقبال کرد.

نکته جالب توجه این است که وزیر خارجه بریتانیا بر خلاف معمول در بدو ورود به عربستان مورد استقبال همتای سعودی خود قرار نگرفته است.

بوریس جانسون هفته گذشته در نشست «گفت‌وگوهای مدیترانه» در پایتخت ایتالیا از نقش عربستان در تنش‌های خاورمیانه انتقاد کرده بود که این اظهارات به مذاق سعودی‌ها خوش نیامد.

در حالی که «تریزا می» نخست وزیر بریتانیا میهمان ویژه نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بود، رسانه‌های عربستانی مدعی شده بودند جانسون برای عذرخواهی از عربستان به این کشور سفر خواهد کرد.

اما وی روز جمعه در اظهاراتی هماهنگ‌تر با مواضع دولت انگلیس گفت: «وقتی به آنچه در عربستان اتفاق می‌افتد نگاه می‌کنید، آنها دارند خودشان را در برابر بمباران‌های حوثی‌ها [انصارالله] ایمن می‌کنند.

اما من باید نگرانی‌های عمیقم درباره رنج فعلی مردم یمن را در میان بگذارم، من فکر می‌کنم ما می‌توانیم دست‌کم بر سر این نکته اساسی هم‌نظر باشیم که زور به تنهایی نمی‌تواند یک یمن باثبات ایجاد کند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.