سپهبد ستاد 'عبدالغنی الاسدی' فرمانده 'سازمان مبارزه با تروریسم' عراق، از پایان اولین مرحله 'عملیات آزادسازی شهر موصل' خبر داد.

مرحله اول عملیات آزادسازی موصل پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، الاسدی گفت: نیروهای عراقی موفق شدند با فروپاشی صفوف گروه تروریستی 'داعش'، دو محله 'القادسیه اول' و 'المرور' در شرق موصل را به طور کامل آزاد کنند.
الاسدی همچنین اعلام کرد: به زودی دومین مرحله عملیات آزادسازی موصل به منظور رسیدن به رود 'دجله' در شهر موصل آغاز می شود.
سپهبد ستاد 'عبدالامیر یارالله' فرمانده عملیات 'ای نینوا ما می آییم' نیز پیشتر اعلام کرد: شمار مناطق پاکسازی شده پس از آزادسازی محله های 'الصحة'، 'العدل' و 'التحریر' از آغاز عملیات آزادسازی موصل از چنگال داعش تا کنون به ۲۷ منطقه رسیده است.
سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز به نوبه خود از آزادسازی سه محله در غرب شهر موصل یعنی 'الاعلام' و 'التامیم' خبر داد.
همچنین نیروهای مشترک عراق توانستند با تسلط یافتن بر بزرگ ترین محله های شرق موصل و محله 'الزهور' به همراه سه محله دیگر دستاوردهای بزرگی را محقق کنند. نیروهای عراقی هم اکنون در محور جنوب شرق موصل در آستانه آزاد سازی دو محله 'النور' و 'المشراق' و در محور شمال شهر در نزدیکی محله 'المثنی' قرار گرفته اند.
نیروهای 'الحشد الشعبی' نیز هفته گذشته موفق شدند شهرک 'تل عبطه' در جنوب غرب موصل نزدیک شهر 'تلعفر' را آزاد کنند و بر جاده های منتهی به این منطقه تسلط یابند.
ارتش عراق و نیروهای مردمی از ماه گذشته عملیات وسیعی برای آزاد سازی شهر موصل و نواحی اطراف آن آغاز کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.