گزارش‌ها حاکی است بر اثر انفجار انتحاری در یک پایگاه نظامی در شهر عدنِ یمن ۵۰ سرباز وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

انفجار در پایگاهی نظامی در یمن؛ کشته شدن ۵۰ سرباز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، به گفتۀ مقامات یمنی، هنگامی‌که این نظامیان برای دریافت حقوقشان تجمع کرده بودند، فرد مهاجم مواد منفجرۀ همراه خود را منفجر کرد.

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی خود موسوم به «أعماق»، مسئولیت این حملۀ انتحاری را بر عهده گرفت.

روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت چندی پیش گزارش داد تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، شرایط را برای قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مهیا کرده است.

ایندیپندنت نوشت تجاوز عربستان سعودی با کمک متحدان غربی آن به یمن نتایج خطرناکی به بار آورده، به‌طوری که هرج‌ومرج ایجاد شده، زمینه را برای فعالیت تروریست‌ها فراهم کرده است.

کشور فقیر یمن، طی بیش از ۲۰ ماه گذشته هدف حملات هوایی ائتلاف تحتِ امر عربستان قرار گرفته است. عربستان طی این مدت در تلاش بود جنبش مردمی انصارالله را تضعیف کرده و عبد ربه منصور هادی را به قدرت بازگرداند.

تجاوز نظامی که عربستان علیه یمن آغاز کرده تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ یمنی شده است که بیشترشان غیرنظامی بوده‌اند.

عربستان در حملات هوایی خود، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‌ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.