وزیر ارشاد با بیان اینکه احضار اصحاب رسانه به دادگاه را دور از شأن آنها می‌دانم، گفت: به معاون اول قوه قضائیه پیشنهاد کردم مسائل اصحاب رسانه قبل از احضار به دادگاه با مذاکره حل و فصل شود.

وزیر ارشاد: احضار اصحاب رسانه به دادگاه دور از شأن آنهاست

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین نشست هم اندیشی سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران عامل خبرگزاری‌ها و مطبوعات روز شنبه ۲۰ آذر با عنوان «طرح مسئله و بیان مسائل و مشکلات از طرف اصحاب رسانه» برگزار شد.  

صالحی امیری در این نشست، هم اندیشی با اصحاب رسانه را فرصت مغتنمی برای بیان مسائل و مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از من خواسته‌اند گزارشی از وضعیت کنونی اصحاب مطبوعات و رسانه آماده و خدمت وی ارائه کنم. بنده نیز نکات مطرح شده در این نشست و نظرات و خواسته‌های این قشر را به دولت ارائه می‌کنم.  

وی، برگزاری نشست‌های بعدی خود با تعداد بیشتری از اصحاب رسانه مورد تاکید قرار داد و افزود: علاوه بر نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مناسب است که جلساتی نیز با دیگر وزرا به صورت مستمر و منظم با طرح سوال و پاسخ برای بیان مسائل و مشکلات حوزه مربوط به آن وزارتخانه برگزار شود.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حاضران در این نشست گفت: نکات مطرح شده در این جلسه بعضاً قابل دسترسی و برخی هم نیست اما تلاش می‌کنیم که مسائل مهم و اساسی را جمع بندی و به دولت منتقل کنیم.  

صالحی امیری در ادامه با اشاره به نکات مطرح شده، موضوع یارانه مطبوعات را مهم برشمرد و تاکید کرد: شفاف سازی و هدفمندی یارانه مطبوعات سیاست قطعی و اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. براین باور هستم که علاوه بر شفاف سازی باید موضوع یارانه‌ها به اجماع خود اهالی مطبوعات هم برسد.  

وزیر فرهنگ و ارشادت اسلام، شکاف در نظام رسانه‌های دولتی و غیردولتی را از جمله مسائل مطرح شده در این نشست برشمرد و افزود: باید فرمول منطقی در این زمینه پیدا کنیم تا در دولت برای نهایی شدن مطرح کنیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه موضوع توجه به امنیت شغلی و معیشتی اصحاب رسانه را از دیگر مسائل مطرح شده مهم در این نشست عنوان کرد و گفت: مسائل معیشتی و شغلی مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

صالحی امیری درباره امنیت شغلی هم به دیدار اخیر خود با حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:‌ احضار به دادگاه این قشر را دور از شان این افراد دانسته و پیشنهاد کردم تدابیری اتخاذ شود تا قبل از احضار به دادگاه با مذاکره مسائل حل و فصل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برای حل مسئله اصحاب رسانه خارج از مسئله قضایی باید مکانیزمی تهیه و تعریف شود. براین باور هستم اگر فرایند گفتگو راه اندازی شود بسیاری از چالش‌های پیش رو حل خواهد شد.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مسئله شبکه‌های اجتماعی را از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: عده‌ای این شبکه‌ها را فرصت و عده‌ای آن را تهدید می‌دانند. دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مورد توجه ما است و بر این اساس معتقدیم فضای مجازی نه بسته شود و نه اینکه ولنگاری به وجود بیاید.  

صالحی امیری گفت:‌ موارد مطرح شده در این نشست در پنج محور مهم قابل جمع بندی است و با هماهنگی معاون مطبوعاتی جمع بندی نهایی و در نهایت به تمامی افراد حاضر در این نشست اطلاع رسانی و پس از اظهار نظر نهایی به دولت ارائه خواهد شد.  

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شماری از مدیران عامل خبرگزاریها و مدیران مسئول مطبوعات به ارائه نقطه نظرات، مسائل و مشکلات پرداختند که از آن جمله می‌توان به تاکید بر عملیاتی شدن نظام جامع رسانه ای، تاکید بر اجرایی شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ایجاد امنیت شغلی برای اهالی رسانه، تاکید بر آموزش حرفه ای روزنامه نگاران، موضوع کاهش شدید بودجه‌های حمایتی، افزایش هزینه‌ها، کاهش درآمدها، درخواست حمایت دولت، موضوع تخصیص یارانه‌ها، ایجاد شرایط یکسان برای همه مطبوعات، عدم تهدید رسانه‌ها و... اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.