مشاور امور زنان و خانواده وزارت صنعت با بیان اینکه نقش زنان در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، گفت: توسعه هنگامی رخ خواهد داد که زن و مرد دوشادوش یکدیگر مسئولیت توسعه را بر عهده گیرند.

نقش زنان در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سهیلا جلودارزاده افزود: با جلب مشارکت مدیران و متخصصان در زمینه هایی چون معرفی بانوان موفق و توانمند، زمینه افزایش اعتماد به توانمندیها و استعدادهای بانوان کشور در حوزه مدیریتی فراهم می شود .

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره ها منجر به انتقال تجربیات بانوان مدیر در عرصه داخلی و بین المللی و شناسایی موانع و تهدیدهای فراروی بانوان شده و دولتمردان کشور را در اجرای اصول قانون اساسی و افزایش نقش آفرینی مدیریتی بانوان جامعه همگام با مردان، یاری خواهد کرد.

 ایشان ادامه دادند: نقش آفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است زیرا زنان در رابطه با مدیریت درآمدها، هزینه کردها، مدیریت و هماهنگی با نحوه توزیع و تهیه سبد خانوار دخیل هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره زنان موفق ایران گفت: با توجه به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی ونامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل باید نقش زنان به طور دقیق وعمیق مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: هنوز تعادل مطلوب و قابل قبول و مشارکت عادلانه زن و مرد در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم نشده و فرصت منصفانه بروز خلاقیت و استعداد انسانها برقرار نگردیده و فرآیند توسعه آنگونه که باید، موفق نبوده است.

وی تاکید کرد: تداوم و شتاب توسعه هنگامی رخ خواهد داد که زن و مرد دوشادوش یکدیگر مسئولیت توسعه را بر عهده گیرند.

خانم جلودارزاده گفت: باید توجه داشت که در عرصه اقتصادی مشکلات زیادی به وجود آمده و باید زنان در برطرف و متوازن کردن این شرایط به میدان بیایند و مردان کشور ما نیز باید توانمندی زنان را ببینند چرا که عملکرد آنان در نقشهای مختلف جامعه اگر از مردان قوی تر نبوده، ضعیف تر هم نبوده است.

وی اظهار کرد: امروز زنان از محدوده سنتی نقش های خود درجامعه خارج شده و خواهان افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی خود هستند پایین بودن نرخ مشارکت فعالیت و اشتغال زنان درکل اقتصاد کشور، پوشش های بیمه ای آنان را بسیار محدود کرده است.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: در جوامع مدرن همانند کشورهای غربی، در نتیجه تغییرات قانونی، حقوقی و اجتماعی که در 200 سال اخیر رخ داده است، موقعیت زنان تغییر یافته و تا حدودی از نابرابری های جنسیتی کاسته شده است.

وی تاکید کرد: برخی ازشاخص هایی که دراین جوامع برآن تأکید می شود، کاهش فاصله سطح سواد و تحصیلات زنان و مردان و همچنین مشارکت گسترده تر زنان درعرصه فعالیت های اقتصادی سیاسی و مدیریتی است.

وی با اشاره به نقش عدالت جنسیتی در توازن زندگی و کار که از اصلی ترین محورهای این کنگره است، بیان کرد: برای رسیدن به تعادل ، برابری و رفع تبعیضات و در نتیجه توسعه بهتر و کاملتر جامعه ، نیاز به آن است که زنان بتوانند در فرآیند تصمیم گیری در سطوح مختلف جامعه شرکت داشته باشند.

جلودارزاده در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بزرگ راهی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر بانوان توانمند کشورمان در سطوح مختلف جامعه در راستای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع تبعیضات موجود باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.