عوامل برنامه «محله گل و بلبل» طی نشستی از شروع ضبط این برنامه در شبکه دو و جزییات سری جدید سخن گفتند.

ضبط سری دوم «محله گل و بلبل» آغاز شد/ پخش همزمان با میلاد پیامبر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نشست خبری سری دوم مجموعه «محله گل و بلبل» امروز یکشنبه ۲۱ آذر با حضور عوامل آن در استودیوی این برنامه واقع در خیابان هوانیروز برگزار شد و عوامل درباره‌ ویژگی های ساختاری و محتوایی سری جدید و تغییرات ایجاد شده در این برنامه سخن گفتند.

داریوش فرضیایی مجری، مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده، احمد علیپور کارگردان، محمد علیپور نویسنده این برنامه در نشست حضور داشتند.

سواد رسانه ای پیام محوری «محله گل و بلبل ۲» است

در ابتدای این جلسه مسلم آقاجان زاده با بیان این که از آغاز ضبط سری دوم یک هفته می گذرد، درباره تغییرات سری اول این برنامه نسبت به سری دوم بیان کرد: در سری اول مسائل شهر و شهرنشینی و شعار «آسمان آبی و زمین پاک» را فرهنگسازی می کردیم اما در سری دوم این برنامه به مبحث سواد رسانه ای و آموزش استفاده درست از فضای مجازی به کودکان و نوجوانان می پردازیم.

وی با اشاره به اضافه شدن چند دکور به دکور اصلی این برنامه در سری دوم برنامه افزود: در سری جدید «محله گل و بلبل» دو خانه به دکور اضافه شده است. همچنین گل فروشی محله در سری اول تبدیل به یک سوپرمارکت شده است که پدربزرگ پورنگ یا گیل خان آن را اداره می کند و با بازی فرهاد بشارتی در قصه حضور دارد.

آقاجان زاده در پاسخ به اینکه چرا با وجود ممنوعیت استفاده از مشارکت کنندگان تجاری در برنامه های کودک این برنامه از اسپانسر کمک گرفته است، عنوان کرد: به این دلیل که ممکن است بچه ها تحت تاثیر شدید تبلیغات تجاری قرار بگیرند، استفاده از اسپانسر تجاری در برنامه های کودک ممنوع است. بنابراین نیاز بود تا از حامی مالی فرهنگی استفاده کنیم. به واسطه این که خلاهای زیادی در حوزه سواد رسانه ای و استفاده از فضای مجازی وجود دارد، می خواستیم که مثل سری اول، همچنان به فرهنگسازی در این برنامه توجه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این که چرا برنامه «محله گل و بلبل» با وجود راه اندازی شبکه کودک و نوجوان به این شبکه تازه تاسیس کوچ نکرده است، گفت: به نظرم راه اندازی شبکه کودک اتفاق خوبی بود و هر چقدر در حوزه کودک و نوجوان فعالیت و برنامه ساخته شود، باز هم کم است. با این وجود شبکه های عمومی تر مثل شبکه یک و دو سیما همچنان بخش کودک و نوجوان خود را حفظ کرده اند و «محله گل و بلبل» نیز به برند شبکه دو سیما تبدیل شده است و این شبکه هم مسلما نمی خواهد برند خود را از دست بدهد. 

همچنان عمو پورنگ باقی مانده ام

داریوش فرضیایی نیز در پاسخ به این که آیا تغییر قالب برنامه از زنده به تولیدی و اضافه شدن شخصیت ها و قصه های جدید به اجرایش، او را نسبت به ریزش مخاطبان کودک و نوجوان و کاهش محوریت او در برنامه نگران نکرده است؟ توضیح داد: این تغییر قبلا دغدغه من بود با این حال ریسکش را پذیرفتیم. نگارش و پرداخت شخصیت های جدید توسط نویسنده ای خوب این امکان را فراهم می کند که من همچنان عمو پورنگ بمانم. من هنوز در برنامه یک مجری-بازیگر هستم اما وقتی وارد مجموعه ای تولیدی می شوم، باید به دیده شدن سایر بازیگران نیز کمک کنم و موفقیت سایر نقش ها، موفقیت نقش من را هم به دنبال دارد. هر شخصیتی در این برنامه تعریف شده است و صداقت قلم نویسنده باعث همکاری متقابل و آرامش در کار می شود و هر نقشی جایگاه خود را در قصه دارد.

وی درباره اجرای خود در سری جدید گفت: ورود پدر بزرگ پورنگ به برنامه ماجراهای جالبی را بین او و نوه اش رقم می زند. همچنین کارگردان دست من را برای حفظ خصوصیات عمو پورنگ روی استیج و برخی بداهه گویی ها، شعرخوانی ها و حرکاتی که پیش از این در اجرا داشتم، باز گذاشته است.

احمد علیپور کارگردان «محله گل و بلبل» نیز گفت: استفاده از جلوه های ویژه بصری در سری دوم این برنامه مد نظر قرار دارد. شخصیت های جدید نیز در راستای بهتر شدن در محتوا به «محله گل و بلبل» اضافه شده اند. شخصیت هایی که از قبل درباره آن ها صحبت شده است و کودکان نسبت به آن ها پیش زمینه ذهنی دارند.

«محله گل و بلبل» در نوروز

محمد علیپور نویسنده برنامه «محله گل و بلبل» نیز در این جلسه بیان کرد: در ایام نوروز با تغییراتی در برنامه قسمت های ویژه ای را برای مخاطبان ضبط می کنیم. 

مجموعه «محله گل و بلبل ۲» از جمعه این هفته به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) پخش خواهد شد و این برنامه از این به بعد قرار است در روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ یا ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما برود. همچنین تکرار برنامه نیز صبح های جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه هر هفته پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.