کرمان- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آغاز فعالیت پژوهشکده آینده پژوهی گفت: این پژوهشکده از پنج مرکز تحقیقاتی مستقل و یک مجله بین المللی تشکیل شده است و بیشترین فعالیت های بین المللی را در دانشگاه داشته است.

پژوهشکده آینده پژوهی در کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین ازکرمان، یکشنبه ۲۱ آذر، عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد دستاوردها و فناوری های پژوهشی دانشگاه در سال ۹۵ گفت: حسان عارفی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، موفق شد جایزه جشنواره اختراعات آمریکا  ۲۰۱۶ را کسب کند.

 وی ادامه داد: این دانشجو با اختراع «ماشین تولید مکمل های لبنی (شیر)» موفق شد این جایزه را کسب کند.

 وی از دیگر دستاورهای پژوهشی دانشگاه را ثبت ژن باکتریایی جدید توسط کلانتر عضو هیات علمی گروه میکروبیولوژی دانشکده پزشکی عنوان کرد و گفت: همچنین درسال جاری محصول نانوفناوری روشن کننده پوست توسط انصاری از گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی تولید شد که این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفته است.

 وی ثبت اختراع و به کارگیری دستگاه شستشوی کلیه ها در هنگام جراحی توسط حسین کرمی متخصص ارولوژی را از دیگر دستاوردهای فناوری و پژوهشی دانشگاه در سال ۹۵ عنوان کرد.

 وی به آغاز فعالیت پژوهشکده آینده پژوهی با موافقت اصولی شورای گسترش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این مرکز از پنج مرکز تحقیقاتی مستقل و یک مجله بین المللی تشکیل شده است و بیشترین فعالیت های بین المللی را در دانشگاه داشته است.

 وی گفت: در سال ۹۵ مرکز تحقیقات علوم اعصاب به عنوان یکی از ۲۰ مرکز بیومدیکال بین المللی کشور به ثبت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.