خاش- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: ترویج روحیه و فرهنگ ایثارگری، شهادت، شهامت و فداکاری مهمترین هدف اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی جنوب کشور است.

۶۰ دانش آموز بسیجی شهرستان خاش به اردوی راهیان نور اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین  ،حسن فضلی اظهار کرد: تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرستان خاش و بخش ایرندگان در قالب اردوی راهیان نور توسط دودستگاه اتوبوس به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند. وی با بیان اینکه این اردوها با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با واژ های ازخودگذشتگی و ایثار اجرا می شود، تصریح کرد: در مرحله گذشته تعداد ۱۵۰ نفر از دانش آموزان پسر این شهرستان به مناطق جنگی ۸ سال دفاع مقدس اعزام شدند که جمعاً از ابتدای سال تاکنون ۲۱۰ نفر از دانش آموزان این شهرتسان به همراه بیش از ۲۰ نفر از معلمان و مدیران مدارس به این مناطق عزیمت کردند.

سرهنگ فضلی افزود :  دانش آموزان دختر در طول این سفر بسیار معنوی و با ارزش علاوه بر شرکت و حضور در اردوی عملی یادمان های شهدای دفاع مقدس از سوسنگرد، هویزه و شلمچه بازدید و با آرمان های شهداء و امام شهداء تجدید پیمان می کنند. وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور این شهرستان نسبت به سال های گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: کاروان های راهیان نور جوانان و نسل های بعد از جبهه و جنگ را با رشادت ها و شهامت های رزمندگان و ایثارگران و شهیدان والامقام هشت سال جنگ تحمیلی آشنا می کنند و سبب می شود تا آنها پس از بازگشت از این مناطق سیره و روش این عزیزان را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و به وصیت نامه های آنان عمل کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش با تاکید بر لزوم شرکت دانش آموزان در این اردوها با بصیرت و آگاهی، اذعان کرد: هر دانش آموزی که در این سفر شرکت می کند باید خاطرات خود را مکتوب کند و پس از بازگشت برای سایر هم کلاسی های خود بازگو کند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج و گسترش دهیم. سرهنگ فضلی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند:" امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور عمالی مهم در تحول بُعد فرهنگی و معنوی در جامعه و همانند کلاسی برای خودسازی معنوی دانش آموزان و فرصتی مناسب جهت کسب معرفت درونی جوانان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.