قائم مقام وزیر کشور گفت: در حال رایزنی با مجلس و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رایانه ای هستیم.

رایزنی وزارت کشور با شورای نگهبان برای تائید نرم افزار برگزاری انتخابات الکترونیک / امکان اخذ رای از یک سوم رای دهندگان وجود دارد

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل از خانه ملت، محمد حسین مقیمی با اشاره به آخرین اخبار از رایزنی های وزارت کشور با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رایانه ای با مجلس و شورای نگهبان در حال رایزنی هستیم چون نظارت بر انتخابات شوراها با مجلس است و کارهایی باید در این زمینه صورت گیرد که در حال دنبال کردن آن هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تائید تجهیزات فنی و رایانه ای مورد استفاده در فرآیند انتخابات از سوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: کارشناسان وزارت کشور و کارشناسان شورای نگهبان هم روی نرم افزار و هم سخت افزار برگزاری انتخابات الکترونیک مذاکرات لازم را انجام داده و دو سه شرکت که در این زمینه صاحب نظر هستند معرفی شده اند که باید نظر فنی خود را اعلام کنند تا شورای نگهبان بر اساس آن اظهار نظر کند.

مقیمی در پاسخ به این سئوال که آیا استفاده از این فناوری به این دوره از انتخابات می رسد؟ گفت: ما امیدواریم که به این دوره برسد و ما همه اطلاعاتی که لازم بوده را دراختیارشان قرار داده ایم و آنجایی که باید در سیستم اصلاح صورت می گرفت، این اصلاح صورت گرفته و باید شرکت های تخصصی نظر نهایی خود را بدهند که مورد تائید وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گیرد و این شورا نیز باید در جلسه رسمی خود نظر کارشناسان را مطرح کند.

وی افزود: در مورد مجلس نیز کمیته هیئت نظارت مجلس بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید این کار را انجام دهد و در حال پیگری این موضوع هستیم.

قائم مقام وزیر کشورهمچنین در پاسخ به این سئوال که آیا دولت اصرار دارد که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود، گفت: بله این امکان وجود دارد تا در انتخابات آتی از یک سوم رای دهندگان به صورت الکترونیک رای گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.