زاهدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت : در این کنگره ۶۰ نفر از شاعران برجسته کشوری و شاعرانی از کشورهای عمان، هندوستان، پاکستان و افغانستان حضور دارند.

نخستین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی آغاز بکار کرد

به گزارش قدس آنلاین، نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی امروز دوشنبه در زاهدان، با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و حسین نوش‌آبادی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد و میهمانان و شاعران داخلی و خارجی در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: در این کنگره ۶۰ نفر از شاعران برجسته کشوری و شاعرانی از کشورهای عمان، هندوستان، پاکستان و افغانستان حضور دارند.

حسین مسگرانی افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر شعر به دبیرخانه جشنواره رسیده که در دو مرحله که مرحله اول به صورت استانی و در مرحله دوم توسط شاعران نامدار از جمله محمدکاظم کاظمی و علیرضا غزوه در سطح ملی داوری شده است.

وی افزود :در این کنگره شعر از پنج چهره برجسته در پنج حوزه شعر فارسی، بلوچی، کردی، ترکی و عربی که در مدح پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) اشعار برجسته‌ای دارند تجلیل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.