نماینده سازمان بهداشت جهانی، گفت: در بین ۸ کشور منطقه ایران نخستین جلسه را در زمینه مبارزه با فساد برگزار کرده است و جای دارد به ایران به عنوان کشور پیشتاز تبریک گویم.

پیشتازی ایران در بین ۸ کشور منطقه در جهت مبارزه با فساد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، ندیم رحمان نماینده سازمان بهداشت جهانی در هم‌اندیشی مشترک مقابله با فساد کالای سلامت که به مناسبت ۹ دسامبر روز جهانی فساد برگزار شد ضمن تشکر از سازمان غذا و دارو، گفت: بنده به عنوان مدیر هماهنگ‌کننده منطقه که شامل ۸ کشور می‌شود در اولین جلسه‌ای که از سوی یکی از این ۸ کشور در خصوص مبارزه با فساد برگزار می‌شود شرکت کرده‌ام و جای تبریک به ایران دارد که در بین ۸ کشور منطقه پیشتاز عمل کرده است.

وی افزود: بنده متن بیانیه را از طرف سازمان ملل و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل قرائت می‌کنم.

«در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۳ برای رشد جهانی ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها لازم است و نباید در این زیرساخت‌ها اثرات فساد را نادیده بگیریم و لازم است بخش‌های خصوصی و دولتی در جهت مبارزه با فساد دست به دست هم دهند و فساد تأثیر مستقیم در زیرساخت‌ها دارد.

در بروز فساد اقشار ضعیف بیشترین فشار را متحمل می‌شوند و در صورتی که برای از بین بردن فساد متحد نشویم فساد اعتبار عدالت را تباه کرده و منابع را به هدر می‌دهد. طبق آرمان شانزدهم برنامه کار سال ۲۰۳۰ جوامع توانمند در جهت مبارزه با فساد باید متمرکز شوند.

لازم است سیاست‌گذاری رقابت در بخش خصوصی را تقویت نموده و در روز جهانی مبارزه با فساد از همه کشورها و سازمان‌های دولتی دعوت می‌شود که برای مقابله با فساد چه مانعی برای دستیابی به آرمان‌های توسعه‌ پایدار است با هم متحد شوند و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تمایل دارد با معاونت غذا و دارو در این زمینه همکاری نماید.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.