حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی گفت: یکی از مهم ترین مظاهر بزرگداشت مناسبت میلاد پیامبر(ص) حفظ وحدت میان مسلمانان و ترک تفرقه است.

مهم ترین راه بزرگداشت میلاد پیامبر(ص) حفظ وحدت است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر،  حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام این روز را به جهان اسلام تبریک گفت و از علما و مبلغان اسلامی و سیاسیون خواست در برابر پدیده افراطی گری بایستند.

 وی افزود: افراطی گری چهره اسلام را در جهان تخریب کرده است و از این رو همه مسلمانان باید برای تحقق وحدت و محبت و ترک کینه و نفرت و احترام به خون و جان و ناموس و آبرو و مال مسلمانان تلاش کنند.

کشمیری ادامه داد: بزرگداشت روز میلاد پیامبر(ص) به خاطر بزرگداشت و تکریم پیامبر(ص) و عترت ایشان و پیروی از این بزرگواران و ابراز محبت به آنها می باشد و در ادامه به این حدیث شریف از امیرالمؤمنین علی علیه السلام اشاره کرد که می فرماید:خداوند تبارک و تعالی به زمین نظر کرد و ما را برگزید و شیعیان ما را نیز برای ما برگزید تا ما را یاری کنند؛ آنها با شادی ما شاد می شوند و با اندوه ما اندوهگین می شوند و اموال خود را در راه ما خرج می کنند؛ آنها از ما هستند و به سوی ما می آیند.

حجت الاسلام کشمیری ادامه داد: یکی از مهم ترین مظاهر بزرگداشت این مناسبت، حفظ وحدت میان مسلمانان و ترک تفرقه است به ویژه در این روزگار که تروریسم و افراط فکری و خشونت و عدم قبول و تحمل دیگران در جهان رایج شده و اقداماتی توسط مدعیان اسلام صورت می گیرد که موجب بدنامی اسلام و مسلمانان شده و خون انسان های بی گناه زیادی بر زمین ریخته شده و نا امنی در کشورهای منطقه رواج یافته است و ما نگران گشترش این پدیده شوم به ملت ها و کشورهای دیگر جهان هستیم.

نماینده آیت الله سیستانی خاطر نشان کرد: علما و مبلغان و سیاستمداران و رهبران جهان وطیفه دارند با این افکار افراطی مبارزه کنند و اندیشه های معتدل مبتنی بر اسلام ناب و ادیان آسمانی مانند اصل مهربانی و گذشت و همزیستی مسالمت آمیز را در میان جوامع پیرامون خود ترویج کنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.