به جرات می توان گفت در یکی دو سال اخیر حدود ۴۰ درصد کاهش فروش داشتیم که این کاهش در سال گذشته به اوج خود و بیش از ۵۰ درصد رسیده بود. وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که قیمت خشکبار و آجیل ما نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش نیز یافته است به طوریکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی فروش آجیل و خشکبار/ آجیل گران نیست مردم پول ندارند تا آجیل بخرند!

اختصاصی قدس آنلاین - مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار درباره احتمال افزایش قیمت آجیل و خشکبار در روزهای آینده به مناسبت فرارسیدن شب یلدا به خبرنگار قدس آنلاین گفت: هر ساله با فرارسیدن چنین مناسبت هایی ممکن است قیمت آجیل به دلیل افزایش تقاضای آن از سوی  مردم با افزایش قیمت مواجه شود اما امسال چنین موضوعی رخ نخواهد داد. وی درباره دلایل عدم افزایش قیمت خشکبار در روزهای آینده تصریح کرد: همکاران ما در این صنف حدود ۹ ماه است که هیچ فروشی نداشته و می توان گفت بعد از ایام نوروز بازار خشکبار کاملا کساد بوده است.

احمدی با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم در دو سال اخیر اظهار داشت: فروشندگان آجیل و خشکبار در سال های اخیر با کمبود نقدینگی روبه رو بوده و می خواهند تحت شرایطی اجناس خود را به فروش برسانند. از آن جا که ایامی مانند شب یلدا در طول سال بسیار محدود است همکاران ما می دانند گر نتوانند آجیل خود را بفروشند باید تا سه ماه دیگر و ایام نوروز منتظر بمانند لذا احتمال افزایش قیمت ها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با تاکید بر کاهش قدرت خرید مردم در سال های اخیر به قدس آنلاین گفت: به جرات می توان گفت در یکی دو سال اخیر حدود ۴۰ درصد کاهش فروش داشتیم که این کاهش در سال گذشته به اوج خود و بیش از ۵۰ درصد رسیده بود. وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که قیمت خشکبار و آجیل ما نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش نیز یافته است به طوریکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته حدود  ۳۰ درصد کاهش یافته است. احمدی تصریح کرد: امروز خشکبار موجود در بازار هم با کیفیت و هم ارزان است. اما آنچه تبدیل به معضل شده کاهش شدید قدرت خرید مردم است که به تعطیلی واحدهای صنفی و رکود دامن زده است.

این فعال صنفی افزود: در سال های گذشته گاها قیمت آجیل بالا بود که خود ما نیز به آن اعتراض داشتیم اما قیمت ها در حال حاضر بسیار مناسب است و حتی تولید برخی از این محصولات برای کشاورز ما صرفه اقتصادی ندارد به طور مثال تخمه کیلیویی ۱۰ هزار تومان حتی دستمزد کارگر آن نیز تامین نمی شود. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار مناسبی برای فروش خشکبار وجود ندارد لذا قیمت ها به شدت کاهش یافته است.

این فعال اقتصادی با ابراز تاسف از تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: در بازار آهنگران که اجناس حدود ۸۰ واحد از خرده فروشی ها و بسیاری از آجیل فروشی ها و قنادی های شهر را ساپورت می کرد در یکی دو سال اخیر حدود ۷۰ واحد آن تعطیل شده اند. وی در خاتمه گفت: اجاره بسیاری از این مغازه ها بیشتر از درآمدشان بود لذا این مغازه ها به نوبت تعطیل شد و مغازه های خود را به لباش فروشان اجاره دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.