آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس علیه ایران اظهار داشت: برای ما سنگین است که نخست وزیر یک کشور علیه ما که اینقدر قدرتمند هستیم، صحبت کند؛ اظهارات ترازمی برای دلگرم کردن کشورهای همپیمانان آنها در منطقه است و ما باید نسبت به این سخنان واکنش نشان دهیم.

برای ما سنگین است که نخست‌وزیر انگلیس علیه ایرانِ قدرتمند صحبت کند/ باید واکنش نشان دهیم

به گزارش«قدس آنلاین»: آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده‌اند، اظهار داشت: فرهنگ، بعد بسیار مهمی برای جامعه است و سرآمد همه ابعاد مورد توجه اسلام، فرهنگ است.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شغل شما بسیار خطیر و تأثیرگذار است زیرا انقلاب ما امتداد مشی پیغمبران خدا و اهل بیت (ع) است.

* قرآن بر حذر می‌دارد در برابر دشمنان نرمش نشان دهیم

ایشان با بیان اینکه اولین شیوه‌ای که پیغمبر خدا داشته، دافعه و سپس جاذبه بوده است، تصریح کرد: باید در برابر کفار بسیار شدید رفتار کرد. شما باید از لحاظ قدرت جهادی به گونه‌ای باشید که دشمنان در برابر شما بترسند. قرآن بر حذر می‌دارد که ما در برابر دشمنان نرمش نشان دهیم چون خوی ستمگری در آنها وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: یکی از راه‌های نفوذ دشمن فضای مجازی است و شما مرزبانانی هستید که باید مقابل نفوذهای دشمنان بایستید از این جهت نیز کار شما بسیار مهم است و نباید به لبخند و نرمش ظاهری دشمنان نگاه کنید زیرا اگر یک لحظه غفلت کنیم ضرر می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: در دنیای امروز باید فرهنگ قوی در عامه مردم پرورش یابد تا دشمنان جرأت نکنند چنین مواضعی را بر علیه ما اتخاذ کنند.

* برای ما سنگین است نخست وزیر انگلیس علیه ما صحبت کند

ایشان با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: درباره سخنان ترزامی نخست وزیر انگلیس در بحرین که علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان شد باید بگویم که برای ما سنگین است که نخست وزیر کشور بر علیه ما که اینقدر قدرتمند هستیم، صحبت کند. اظهارات ترازمی برای دلگرم کردن کشورهای همپیمانان آنها در منطقه است و ما باید نسبت به این سخنان واکنش نشان دهیم.

ایشان همچنین با مضر برشمردن ایجاد فضای دوقطبی در کشور گفت: ایجاد فضای دوقطبی در مملکت بسیار خطرناک است و برای کشور ضرر دارد و اگر این دو قطبی را بردارید، ما به دیده احترام به شما می‌نگریم. اگر انتقاد با دلیل و استدلال انجام شود عیبی ندارد ولی ایجاد تنش بد است و مانع وحدت می‌شود. در چنین شرایطی، پیروی از خدا و پیغمبر لازم است زیرا اینها راه روشن را برای ما مشخص کرده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید مجموع نظرات امام و رهبری را در نظر بگیریم، گفت: راه امام روشن است و اگر کسی از سخنان ایشان گزینشی انتخاب کند، باید در مقابلش ایستاد.

* تلاش کمیسیون فرهنگی برای حفاظت از فرهنگ کشور

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه احمد سالک از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی بر اساس رسالتی که دارد، نیازمند نقطه نظرات شماست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط بسیار سختی از نظر تهاجم فرهنگی قرار داریم و تلاش ما این است که نظام را از نظر فرهنگی حفظ کنیم و در کمیسیون فرهنگی نیز به دنبال احیای مطالبات مقام معظم رهبری و تحقق آرمان‌های مراجع تقلید هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.