بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  با اشاره به تصویب  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در قانون برنامه سوم  گفت: این شورا باید در جهت برنامه‌ریزی و توسعه گام بردارد که در این راستا کارگروهای تخصصی ایجاد شده است.

کارگروهای تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین سیده عصمت سرفرازی عصر دوشنبه در پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی برنقش موثر کارگروه‌های تخصصی در پیشبرد اهداف شورا تاکید کرد واظهارداشت: خوراک شورا باید از طریق کارگروه‌های تخصصی تأمین شود که در این راستا کارگروه اشتغال نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه برای پایداری اشتغال استان باید راه‌ حل‌هایی ارائه شود تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه اشتغال خانگی و صنایع دستی تسهیلات زیادی پرداخت می‌شود که اگر در کنار آن توانمندسازی اتفاق نیفتد برای اشتغال پایدار مشکل به وجود خواهد آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مهمترین موضوع را در حوزه اشتغال علاوه بر اشتغال، پایداری اشتغال عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا باید توجه ویژه‌ای به این امر صورت گیرد

سرفرازی خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی این افراد باید همه دستگاه‌ها کمک کنند زیرا یکی از نیازهای جدی در زمینه فعالیت‌های خود اشتغالی پیوند توانمندسازی است که باید دستگاه‌های اجرایی آن را ایجاد کنند.

وی گفت: باید پیوند بین صنعت، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود چراکه امروز صنعت به این نتیجه رسیده که اگر از فناوری و علم روز عقب باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر این کارگروه بخواهد در راستای رفع مشکلات حوزه اشتغال گام بردارد باید تمامی اعضای کارگروه همکاری کنند بنابراین در این شورا تنها باید راهکارها و پیشنهادات حل مشکل استان در دستور کار قرار گیرد و همه اعضا باید در این زمینه کمک کنند.

وی یادآور شد: امروز کیفیت و قیمت محصول مدنظر مشتری است و نیازهایشان نیز روز به روز تغییر می‌کند بنابراین کسانی در این بازار موفق هستند که کارآفرینی و خلاقیت داشته باشند.

سرفرازی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها دریافتند که باید پژوهشی که منجر به رفع نیاز جامعه شود انجام دهند اظهار داشت: باید پیوند بین صنعت، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود چراکه امروز صنعت به این نتیجه رسیده که اگر از فناوری و علم روز عقب باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.