مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بیش از هر زمانی باید برای ورود جدی و هدفمند به عرصه‌های بین‌المللی در راستای توسعه و ترویج مکتب اسلام اصیل و معارف ناب اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی کنیم.

آستان قدس برای اشاعه معارف اسلامی و فرهنگ رضوی به عرصه بین‌الملل ورود جدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در بازدید از مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم ضمن تبریک ایام میلاد نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: بنا به دستور اکید تولیت آستان قدس رضوی، مجموعه‌های فرهنگی و انتشاراتی این نهاد معنوی باید چاپ و طبع آثار فاخر برای پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه را در دستور کار قرار دهند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز جامعه ما در معرض تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان است و اقدامات استکبار برای به‌انحراف کشاندن جوانان و تزلزل بنیان‌های خانواده مسلمان ایرانی بسیار پیچیده و گسترده است. آنچه امروز بدان نیازمندیم همدلی و هم‌افزایی همه مؤسسات وابسته آستان قدس رضوی برای اجرای فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری است.

بختیاری با اشاره به ظرفیت چاپ و نشر سالانه ۵ میلیون جلد قرآن‌کریم در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سال اخیر ۲ نامه به جوانان اروپایی و غربی نگاشته‌اند و تاکید ایشان بر آشنایی آنان با معارف ناب و اصیل اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و ارتباط موثر بین موسسات فرهنگی، اقتصادی، درمانی و دارویی آستان قدس رضوی اظهار داشت: پرهیز از موازی‌کاری، انضباط مالی و اداری و تدوین مقررات برای همکاری و تعامل بین موسسات و شرکت‌های مجموعه از اهم مواردی است که مراحل اجرایی و عملیاتی شدن را طی می‌کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برگزاری نخستین همایش اعتاب مقدسه در مشهد مقدس سطح تعامل و همکاری بین حرم‌های شریف اهل بیت(ع) را ارتقاء داده است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های نظیر مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم برای آشنایی هرچه بیشتر جهانیان با کلام الهی و فرهنگ و سیره ائمه معصومین(ع) بهره ببریم.

وی ادامه داد: چاپ ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف و برقراری ارتباط اثربخش با زائران و دلدادگان امام رضا(ع) نیز از موضوعاتی است که سازمان فرهنگی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای تحقق آن برنامه ریزی خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.