ایلام- معاون استانداری ایلام گفت: به منظور جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور، طرح جنگل کاری مشارکتی توسط استانهای ایلام و واسط عراق در گستره ای به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار از پایانه مرزی مهران تا شهر کوت عراق اجرایی خواهد شد.

طرح جنگل کاری ۱۵۰۰ هکتاری از مهران تا کوت عراق اجرایی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله عسگری در آیینی که با حضور استاندار واسط عراق و مسئولین استان ایلام در شهرستان مهران برگزار شد، اظهار داشت: طرح مشارکتی جنگل کاری در حد فاصل شهر مرزی مهران تا شهر کوت عراق آغاز می شود.

وی به اجرایی شدن این طرح در مسیر اصلی مهران به کوت عراق اشاره کرد و افزود: در هر طرف از این جاده چهار ردیف درخت با همکاری دو کشور کاشته خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام بیان داشت: با وجود زمان بر بودن طرح درخت کاری، تمهیدات لازم برای اجرای این طرح توسط مسئولین دو کشور در نظر گرفته شده است.

حشمت اله عسگری با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح مقابله با پدیده ریزگردها و کانونهای ایجاد غبار است، یادآور شد: به منظور جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور، طرح جنگل کاری مشارکتی توسط استانهای ایلام و واسط عراق در گستره ای به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار از پایانه مرزی مهران تا شهر کوت عراق اجرایی خواهد شد.

وی به کانونهای اصلی تولید گرد و غبار در نزدیکی های شهر کوت عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:  یکی از این کانونها  در ۳۷ کیلومتری مهران و دیگری در ۲۰۰ کیلومتری این شهر قرار دارد.

استاندار واسط عراق نیز گفت: با توجه به اینکه عراق یک کشور بیابانی و نیمه بیابانی است اجرای طرح های جنگل کاری در این کشور بسیار ضروری بوده و ما از چنین طرح هایی استقبال می کنیم.

مالک خلف وادی با اشاره به اینکه مسیر مهران به کوت در کشور عراق یکی از اصلی ترین مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات است، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند برای استفاده زائران خصوصاً زائران پیاده اربعین و استراحت آنان بسیار سودمند باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.