معاون فرهنگی وزارت علوم آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی را تشریح کرد و گفت: دراین سند به توسعه برنامه هایی مانند وحدت حوزه و دانشگاه،کرسی های آزاد اندیشی و فعالیت های دانشجویی تاکید شده است.

آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی/ توسعه وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمیدرباره آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی گفت: طی دو سال گذشته جلسات متعددی در رابطه با سند دانشگاه اسلامی برگزار شده و فرایند آن به بخش های مختلفی تقسیم شده است.

وی ادامه داد: اولین بخش آن بخش تاکیدی است، در این بخش فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی که مورد تاکید سند است، در دانشگاه ها اجرایی می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: سند چهار بخش اصلی، فرهنگی تربیتی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دارد، همچنین ۵۶ راهبرد و بیش از ۳۰۰ اقدام دارد بسیاری از این اقدام‌ها در دانشگاه ها در حال اجرا است وزارت علوم نیز به دانشگاه ها ابلاغیه های تاکیدی ارسال کرده و خواستار توسعه این برنامه ها شده است.

وی ادامه داد: برنامه هایی مانند وحدت حوزه و دانشگاه کرسی های آزاد اندیشی، توسعه فعالیت های دانشجویی درحال اجرا است.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: بخشی از سند، تحت عنوان برنامه هایی تکمیلی است که کم و بیش در دانشگاه ها در حال اجرا است ولی به برنامه های تکمیلی نیاز دارد که این بخش نیز در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به صورت مفصل درباره آن بحث شده و فرایند تکمیلی آن نیز به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از سند که تحت عنوان برنامه های تاسیسی است نیاز به کارهای مطالعاتی و آئین نامه های جدید دارد که به شکل موردی درحال انجام است.

هاشمی درباره نظارت بر دانشگاه ها برای اجرای سند دانشگاه اسلامی نیز گفت: ما به طور مرتب با دانشگاه ها در تعامل هستیم و دانشگاه ها اهتمام خوبی در در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: برخی تصور غلطی از سند دانشگاه اسلامی دارند و فکر می کنند برنامه این سند دستورالعملی است که یک یا دو بند دارد درحالی که این سند بیش از ۳۰۰ محور دارد در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی درحال انجام است و به صورت مرتب نیز گزارش های آن به وزارت علوم اعلام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.