بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: هدف غربی ها از فتنه انگیزی ها ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان است و می خواهند اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان را از بین ببرند.

هدف غربی ها از فتنه انگیزی ها، ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی پس از انقلاب اسلامی در جامعه پررنگ تر شده بطوری که در یادواره شهدای اهل سنت و مراسمات آنها شرکت کرده ایم تا این همبستگی بین وحدت شیعه وسنی بیشتر شود.

وی یکی از سربلندی های وحدت، را همدلی و همزبانی عنوان کرد و گفت: وحدت یک کلمه مطلوبی است که جهت گیری به سمت اهداف را دارد.  

وی افزود: دین مبین اسلام همه را به همزبانی و همدلی دعوت کرده و تعامل انقلاب اسلامی در گرو وحدت و همدلی است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اهمیت وحدت در دین یک اهمیت کلیدی است و تا آنجایی که خداوند به پیامبران دستور داده، باید مردم را از دشمنی ها دور نگه داریم.

یعقوبی اظهار داشت: وحدت به عنوان یکی از نعمت های است که در دین اسلام از آن یاد شده و باید بین مسلمانان یکپارچگی بیشتری باشد.

وی گفت: به مسلمانان توصیه می شود تحت تاثیر حرف های دشمنان قرار نگیرند و در دنیای مجازی به فتنه انگیزی های انگلیس توجهی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هدف غربی ها از این فتنه انگیزی ها ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان است و می خواهند اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان را از بین ببرند.

یعقوبی افزود: ما در جامعه به وحدت فرهنگی، اقتصاد ملی و امنیتی نیازمند هستیم و باید جوانان در جامعه به این وحدت و یکپارچگی دست پیدا کنند.

وی گفت: علما و نخبگان در این حوزه وظایف بیشتری دارند و باید اطلاعات خود را در دانشگاه ها،اختیار دانشجویان قرار دهند و آنها را نسبت به مسائلی که دشمنان هدف قرار داده اند آگاه سازند.

امام جمعه بجنورد آفت یک کشور را ضعیف شمردن دشمن عنوان می کند و افزود:دشمن بیکار نمی نشیند و بین اقشار اختلاف و تفرقه ایجاد می کند پس جوانان و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و نگذارند دشمنان افکار آنان را مورد هدف قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.