"جب هنسارلینگ" ضمن ابراز نارضایتی از امضای قرارداد بوئینگ با ایران، درباره تأمین مالی آن هشدار داد.

هشدار عضو ارشد کنگره آمریکا درباره اجرایی شدن قرارداد بوئینگ با ایران

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ "جب هنسارلینگ"، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه‌ای از امضای قرارداد رسمی میان شرکت بوئینگ و ایران انتقاد و به موسسات مالی این کشور درباره تأمین مالی آن هشدار داد.

با نهایی شدن قرارداد تجاری میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایران، ۸۰ فروند هواپیما از این شرکت در یک بازه زمانی ده ساله به ایران تحویل داده می‌شود.
این قرارداد در حالی امضا شد که محل تأمین مالی، نحوه پرداخت پول از سوی ایران و اینکه کدام بانک‌ها قرار است نقل و انتقالات مالی را انجام دهند، هنوز مشخص نیست.
هنسارلینگ در این بیانیه‌ اظهار داشت: مجلس نمایندگان تا اینجا هم با تصویب طرح‌هایی برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و تأمین مالی آن از سوی آمریکا نظرش را بیان کرده است.
وی هشدار داد در صورتی که یک موسسه مالی آمریکایی در روزهای پایانی دولت "باراک اوباما"، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به تأمین مالی قرارداد فروش هواپیما به ایران بگیرد، بایستی در برابر کنگره پاسخگو باشد.
طبق قوانین آمریکا، کلیه اتباع این کشور از انجام هر گونه معامله و تجارت با اشخاص و موسسات ایرانی منع شده‌اند. این محدودیت‌ تجارت و مراودات مالی شامل بانک‌های آمریکایی نیز می‌شود و موسسات مالی این کشور را از ارائه هر گونه خدمات مالی به اشخاص و نهادهای ایرانی منع می‌کنند.
علاوه بر این، واشینگتن در سال‌های اخیر استفاده بانک‌های ایرانی از خدمات موسوم به معاملات "چرخه دلار" را منع کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.