وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی الجزایر در تهران، درباره مذاکرات خود با وزیر فرهنگ این کشور گفت: توافقاتی حاصل شد که از جمله آن می توان از همکاری برای تولید آثار هنری برای پاکسازی چهره خشن از اسلام در دنیای غرب، یاد کرد.

همکاری هنری ایران و الجزایر برای معرفی اسلام واقعی به جهان

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، هفته فرهنگی الجزایر در تهران، بعد از ظهر روز گذشته(دوشنبه ۲۲ آذر) در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در این مراسم سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه الجزایر کشوری است که اشتراکات فرهنگی بسیاری با ایران دارد، گفت: یکی از انقلاب‌هایی که برای جوانان انقلاب اسلامی به عنوان الگو مطرح بود، انقلاب الجزایر بود. در آن دوره با دیدن فیلم‌های ساخته شده درباره انقلاب الجزایر، با تجربه جنگ، مقاومت و مبارزه مردم الجزایر آشنا می شدیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور محترم و دولت جمهوری اسلانی ایران در خصوص گسترش همه جانبه روابط با الجزایر تاکیدات فراوان دارند.

صالحی امیری افزود: دعوت از وزیر محترم فرهنگ الجزایر و هیات بلندپایه الجزایری برای برگزاری هفته فرهنگی الجزایر در تهران، ییانگر احترام ملت و دولت ایران به ملت و دولت الجزایر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت و ملت الجزایر جایگاه والایی نزد ایرانیان دارد، گفت: الجزایر از جمله کشورهای عربی است که طی چند سال گذشته روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی با ایران داشته و در دوره ای که استکبار به دنبال تضعیف ملت ایران بود، همکاری شایسته ای با ما داشت که باید از آن تقدیر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات امروز خود با وزیر فرهنگ الجزایر، گفت: در این مذاکرات در خصوص همکاری های مشترک در بحث‌های مختلف فرهنگی و هنری توافقاتی حاصل شد که از جمله آن می توان از همکاری برای تولید آثار هنری برای پاکسازی چهره خشن از اسلام در دنیای غرب، یاد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: این همکاری‌ها در نهایت، آغازی برای تحول در روابط فرهنگی دو ملت خواهد بود.

بنا بر اعلام این خبر، مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی الجزایر، عصر امروز با حضور  سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برخی از مقامات فرهنگی ایران، سفرا و دیپلمات‌های مقیم تهران ساعت ۱۶ بعدازظهر در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و  کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

دیدار وزیر فرهنگ الجزایر و هیأت همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار وزیر فرهنگ الجزایر با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و گفت‌وگو درباره گسترش روابط فرهنگی، بازدید وزیر فرهنگ الجزایر از شهرک سینمایی غزالی، برگزاری نشست ادبی با حضور شعرا، ادبا و نویسندگان الجزایری در دانشگاه‌های الزهرا (س) و علامه، اجرای موسیقی سنتی الجزایر (موسیقی اندلسی)، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، صنایع دستی و لباس‌های سنتی الجزایر، نمایش ۵ فیلم سینمایی، برپایی نمایشگاه غذاهای سنتی و پذیرایی از میهمانان با غذاهای سنتی الجزایری، بازدید هیأت الجزایری از کاخ گلستان و موزه هنرهای معاصر و ... برنامه‌های هفته فرهنگی الجزایر در تهران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.