رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هیچ گونه شناسایی جدیدی از جانباختگان دو حادثه انفجار قطار سمنان و حادثه حله بغداد نداشته ایم و آمار جانباختگان حادثه قطار، همان ۴۳ و حادثه حله هم ۵۷ تن است.

 آمار جانباختگان حادثه قطار همان۴۳ و حله هم ۵۷ تن است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، احمد شجاعی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکی قانونی منطقه جنوب تهران در جمع خبرنگاران افزود: همه پیکرها و قطعات پیکر ارجاع شده این دو حادثه به پزشکی قانونی، مورد بررسی دقیق قرار گرفت و همه آنها شناسایی و تشخیص هویت شدند.
وی در خصوص اینکه برخی رسانه ها یا منابع، اعلام مفقودی کرده اند گفت: وظیفه پزشکی قانونی، فقط شناسایی و تشخیص هویت پیکرهایی است که به آن ارجاع داده می شود که این کار در پزشکی قانونی انجام شده است.
شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه ۶ تن از افرادی که ادعا کرده اند از بستگان جانباختگان حادثه انفجار قطار سمنان هستند هم گفت: از این افراد، آزمایش «دی. ان. ای» گرفته شده اما نمونه آزمایش آنان با هیچکدام از پیکرها مطابقت نداشته است.
وی ادامه داد: سازمان های مربوطه و راه آهن در خصوص ادعای این افراد، موضوع را باید پیگیری و صحت آمار جانباختگان را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا براساس اطلاعیه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ساعت ۷:۲۲ صبح روز ۵/۹/۹۵ قطار مسافری سمنان - مشهد شماره ۳۲۴۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۵۵۷ و پنج دستگاه سالن مسافری) در بلاک گرداب - هفتخوان (کیلومتر ۲۹۱) به انتهای قطار مسافری تبریز - مشهد شماره ۴۸۰۲ (متشکل از لکوموتیو شماره ۱۶۲۲ و ۱۳ دستگاه سالن مسافری) که به دلیل مشکلات ناشی از برودت هوای سرد و ترمز خود به خودی قطار متوقف شده بود، برخورد کرد که در این حادثه متاسفانه تعدادی از مسافران و ماموران قطار جان خود را از دست دادند؛ همچنین شماری از مسافران نیز دچار مصدومیت ‌شدند.  
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین اظهار کرد: در خصوص حادثه حله نیز هیچگونه شناسایی و تشخیص هویت نداشته ایم و آمار همان ۵۷ تن جانباخته بود که اعلام شد؛ ضمن اینکه درمیان این ۵۷ جانباخته حادثه حله، ۲ تن اتباع خارجی بودند.  
در حمله تروریستی که ۲۴ نوامبر(۴ آذرماه) در پمپ بنزینی نزدیک شهر حله در جنوب عراق رخ داد، زائرانی که پس از برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی در حال بازگشت بودند، هدف قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.