بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اعتباری که برای نگهداری راه های این استان اختصاص پیدا می کند ناچیز است و پاسخگوی نیاز نیست.

یک سوم اعتبارات مورد نیاز نگهداری راه ها اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر بدیعی مقدم صبح سه شنبه به مناسبت هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها یک سوم و در بهترین شرایط، یک دوم از اعتبارات مورد نیاز نگهداری راه ها، اختصاص پیدا می کند و به همین لحاظ بعضاً در انجام اقدامات نگهداری راه ها با مشکل روبه رو می شویم.

وی افزود: اعتبارات نگهداری راه های فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی و اعتبارات نگهداری راه های شریانی و اصلی از محل اعتبارات ملی تامین می شود که در هر دو بخش با مشکل روبه رو هستیم.

بدیعی مقدم اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده از اعتبار مورد نیاز برای نگهداری راه های استان، این رقم ۴۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است اما رقم مناسبی برای نگهداری راه های استان تزریق نمی شود.

سرپرست راه و شهرسازی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به خسارت های وارد شده به جاده های استان از حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: در دوسال گذشته به بهسازی جاده ها توجه بیشتری مبذول شده و اقدامات خوبی برای اجرای روکش آسفالت جاده ها در حال انجام است.

بدیعی مقدم با بیان اینکه ماندگاری وافزایش طول عمر آسفالت جاده ها بسته به اقدامات انجام شده برای نگهداری راه ها دارد افزود: اگر اعتبارات نگهداری راه ها به موقع و به اندازه نیاز تزریق شود، خسارت های کمتری برای مرمت تحمیل می شود.

وی به تخلف حمل بار با تناژ اضافه توسط رانندگان باری در محورهای استان اشاره کرد و گفت: حمل بار با تناژ اضافه تخلفی است که بعضا رانندگان مرتکب می شوند و البته با رانندگان ناوگان باری حامل اضافه تناژ برخورد می شود.

بدیعی مقدم، راه ها را سرمایه های ملی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای صیانت و حفاظت از زیرساخت های جاده ای، برخورد با حمل بار با تناژ اضافه در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تردد ناوگان باری با تناژ اضافه سبب تخریب و آسیب رساندن به زیرساخت های جاده ای می شود و تهدیدی برای سرمایه های صرف شده در راه ها محسوب می شود.

به گفته وی در هشت ماهه امسال ۷۱ مورد تخلف حمل بار با تناژ اضافه شناسایی و با متخلفان برخورد شده است.

۲۲درصد از رانندگان تخلف کردند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: درهشت ماهه امسال ۲۲ درصد از رانندگان عبوری از محورهای برون شهری استان تخلف داشته اند.

سعید سبحانی اظهار داشت: بر اساس آمار استخراج شده از ۳۸ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان، در هشت ماهه امسال، ۵۳ میلیون و ۶۰۹ هزار تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این مدت بیشترین تردد ها از محور بجنورد- شیروان به ثبت رسیده و محور سنخواست-جاجرم کم تردد ترین محور استان گزارش شده است.

سبحانی به حوادث ترافیکی در جاده های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در هفت ماه نخست امسال، ۱۴۵ نفر در حوادث ترافیکی جاده های استان جان باخته اند.

در این مدت هر ۳۵.۷ ساعت، یک نفر در این حادثه ها قربانی شده است. شمار تلفات حوادث ترافیکی در محورهای برون شهری استان طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده، باید میزان تلفات حوادث جاده ای در سال جاری، هفت درصد کاهش یابد که تا کنون شش و هشت دهم درصد از اهداف محقق شده است.

به گفته سبحانی اکنون یک و دو دهم درصد از اهداف ما در کاهش میزان تلفات حواث ترافیکی برون شهری محقق نشده است البته دست یابی به این هدف دور از انتظار نیست و امید می رود امسال میزان حوادث جاده ای روند رو به کاهش داشته باشد.

وی افزود: در هشت ماه نخست امسال، دو میلیون و ۲۵۵ هزار تن کالا از مبادی شهرستان های استان به سایر نقاط کشور جابه جا شده است.

سبحانی اظهار داشت: این میزان کالا توسط ۱۵۸ هزار سفر جابه جا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در این مدت یک میلیون و ۷۵۲ هزار نفر مسافر توسط ۷۷۶ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی، از مبادی شهرستان های استان به سایر نقاط کشور جابه جا شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.