اردبیل- همزمان با هفته وحدت، نخستین سمپوزیوم بین المللی وحدت و اخوت اسلامی با حضور امام جمعه اردبیل و امام جمعه شیعیان استانبول در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

با اتحاد مسلمانان طرح خاورمیانه بزرگ بی اثر خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه شیعیان استانبول در این سمپوزیوم گفت: با وحدت هرچه بیشتر ترکیه و ایران و ناکامی دشمن در دسترسی به اهدافشان، امنیت منطقه تامین می شود.
شیخ صلاح الدین یوز گوندوز، افزود: اتحاد ایران و ترکیه در اتحاد کشورهای سوریه ، لبنان ، عراق و یمن نیز تاثیر گذار است  که در این صورت طرح خاورمیانه بزرگ  نظام سلطه،تقسیم منطقه به کشورهای کوچک ،بی اثر خواهد شد.
وی ایجاد اختلاف بین ایران و ترکیه را باعث اجرای نقشه دشمن و خوشحالی رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام دانست و افزود: ارتقای سطح دوستی و صمیمیت بین دو کشور، اسلام و مسلمانان را بیمه می کند.
وی با اشاره به سفارشات قرآن  در خصوص وحدت مسلمین افزود: با وجود اختلاف سلیقه در بین شیعیان و اهل سنت ، بطور یقین اشتراک های این دو مذهب بیشتر است و باید برای رسیدن به هدف بنیادی ، اختلاف ها کنار گذاشته شود.
امام جمعه شیعیان استانبول افزود: هر فردی که بگوید لااله الاالله و محمدا رسول الله بطور یقین مسلمان است و به خدا و پیغمبراکرم (ص) ایمان آورده است و در قرآن مجید نیز از زبان ائمه اطهار (ع) از جنگ های نابجا و تفرقه به عنوان ترفند و شیطنت دشمنان اسلامی و آفت بزرگ مسلمانان یاد شده است.
وی افزود : مردم ترکیه دوستدار آل محمد هستند و سنی ، کرد و ترک و همه اقوام و مذاهب در آنجا اهل بیت (ع) را دوست دارند.
یک‌سوم از جمعیت ترکیه را شیعیان علوی تشکیل می دهند و۵۰ مسجد شیعه فقط در غرب ترکیه وجود دارد.
بر اساس گزارش گینس، یکی از مراسم‌ نمونه عزاداری عاشورا در ترکیه برگزار می‌شود.
نخستین سمپوزیم بین المللی اخوت اسلامی باحضور آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، استادان ، دانشگاهیان ، مدیران دولتی و جمعی از کارشناسان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.