مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی رسانه ها حرف هایی برای مشهد می بافند که مشهد شهر انحصارطلب و خودمختار است اما این حرف ها تقابل مستقیم با شخص امام رضا(ع) است.

واژه خودمختاری مشهد بافته رسانه ها است/قداست مشهد باید حفظ شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان زائران پیاده امام رضا(ع) در محل دفتر امام جمعه مشهد با اشاره به تاکیدات خود مبنی بر لغو کنسرت ها در مشهد اظهار کرد: برپایی کنسرت ها ابزار گناه، فسق، فجور و حرکات ناهنجار در شهر حضرت رضا(ع) است و با این قبیل اقدامات در حریم حرم منکرات شرعی و گناه به شکل جمعی روی می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نمی توان گفت اینجا تفریح، لذت، خوشی و گردش می خواهد همه اینها در جای خود محفوظ است اما در حریم امام رضا(ع) به ویژه حرم مقدس رضوی حفظ حرمت ها از هر چیزی واجب تر است.

وی بیان کرد: همانطور که اقتضای حرم این است که بانوان بدون چادر و پوشش مناسب وارد آن نشوند در اقتضای حریم حرم نیز باید شرایط و موقعیت آن را بپذیریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه طبق روایات حریم حرم حضرت رضا(ع) بین الجبلین یعنی بین کوه های هزار مسجد و کوه نیشابور مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مشهد تنها شهری است که پسوند مقدس دارد یعنی قداست آن باید حفظ شود و مقدس بودن مشهد مولد قانون حریم مشهد است.

وی به آیات قرآن در مورد کعبه و مسجد الاقصی و حریم آنها به همراه اقتضائاتی که باید در آن انجام شود اشاره و بیان کرد: نظرات، فرهنگ و پسند مردم در جای خود محفوظ است اما درجه نخست آنچه اولویت دارد خدا و قرآن می باشد. بین حرم و حریم رابطه وجود دارد و نمی توان این دو را از هم جدا دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد باید دارای فرهنگ خاص خود در مورد پذیرایی از زائران امام رضا(ع) باشد و در شأن زائر امام هشتم(ع) نیست که در هوای سرد میان برف و باران بماند.

وی افزود: ساخت هتل پنج ستاره مشکلات زائران را حل نمی کند و همین الان نیز در ایام اوج مسافر چند درصد اتاق هتلها خالی است بنابراین احتیاج به ساخت زائرسرای ارزان قیمت است که مشکلات را حل می کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: فرهنگ احساس مسئولیت در برابر میهمان امام رضا(ع) باید عمومی شود. در خانه ای که صاحب اصلی ثامن الحجج(ع) است بیماری، آفت، اختلافات خانوادگی خانمان برانداز و غصه نمی آید و آخرت افراد نیز تامین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.