تبریز- نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: توجه به کتاب خوانی و نهادینه سازی این مهم، جامعه را عاری از هرگونه انحرافات می کند.

توجه به کتاب خوانی جامعه را عاری از انحرافات می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهدشبستری روز سه شنبه در دیدار با نیروها و مدیران اداره کل کتابخانه های استان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: باید توجه کنیم که نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای برخورداری از جامعه ای پویا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی، با اشاره به آیات قرآنی و روایات ائمه معصومین در خصوص اهمیت کتابخوانی، افزود: قرآن کریم یکی از ارزشمندترین منابع مکتوب تاریخ است که امروزه در اختیار نسل بشر قرار دارد.

آیت الله مجتهدشبستری، درباره مخاطرات توزیع کتاب های انحرافی هشدار داد و از ضابطین امر خواست تا تمامی اهتمام خود را برای پاک سازی جامعه از لوس وجود چنین منابعی اقدام کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از آغاز چاپ کتاب به خط انحصاری نابینیان (بریل) توسط اداره متبوعش برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: پس از استان قم، آدربایجان شرقی دومین استان کشور است که در این حوزه وارد می شود.

شهرام خدایی افزود: تاکنون چندین عنوان کتاب به شیوه مذکور چاپ شده و پس از طی مرحله ی مجلد سازی طی روزهای آتی در کشور توزیع خواهد شد.

وی، تعداد کتابخانه های عمومی در اختیار این اداره کل را ۱۰۷ باب اعلام کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۰۹ باب افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.