بردسکن - مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی بردسکن گفت: تاپایان امسال پرونده مسکن مهر شهرستان بسته می شود.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین احسان میری با بیان اینکه سهمیه شهرستان بردسکن از پروژه مسکن مهر ۹۲۰ فقره می باشد که تاکنون ۷۰۰ واحد آن تکمیل  و پایان کار صادر شده است افزود:  از ۲۲۰ واحد مسکن مهر باقی مانده ۱۰۰ واحد آن مربوط به پروژه مسکن مهر حافظ  ۱۲۰ واحد آن واحدهای ملکی شخصی می باشد که اکثرا از یک پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردار هستند.

 وی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر فقط تاپایان امسال فرصت دارند نسبت به گرفتن مابقی تسهیلات اقدام کنند اظهار داشت : بانک مسکن در صورت ارائه پایان کار مابقی تسهیلات مسکن مهر را تاپایان امسال پرداخت می کند در غیر این صورت  از دیگر گرفتن تسهیلات محروم و باید با آورده شخصی خود نسبت به تکمیل واحد خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد : متقاضیانی که بتوانند تاپایان امسال  نسبت به پایان کار واحد خود اقدام کنند بانک مسکن این آمادگی را دارد که مابقی تسهیلات را قسط بندی و به متقاضیان پرداخت کند.

وی به اجرای طرح سند دار کردن اماکن مسکونی در روستاها اشاره کرد و یادآورشد :  از برنامه سوم توسعه تاکنون  ۵ هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت برای اماکن مسکونی در روستاها سند صادر شده است و امسال نیز براساس سهمیه ابلاغی از استان می بایست تاپایان امسال ۳۵۰  فقره سند منازل مسکونی صادر شود که با پی گیری های انجام شده و مراجعه متقاضیان این مهم ۱۰۰ درصد محقق می شود.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن خاطر نشان کرد : خوشبختانه ازمجموع ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان بردسکن تاکنون برای ۵۰ درصد آنها سند مالکیت صادر شده است  که می طلبد دیگر روستاییان از مزایای این طرح برخوردار شوند.

میری ادامه داد : هزینه سند دار کردن منازل مسکونی در روستاها براساس تعرفه دولتی است و  مردم می توانند با ارائه مدارک شناسنامه ای و قول نامه ایی که مورد تایید شورای اسلامی روستا باشد نسبت به  گرفتن سند مالکیت ظرف مدت دو ماه اقدام کنند.

وی همچنین با توجه به زلزله خیز بودن منطقه  از افزایش دو برابری تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۱۹ مورد به  ۵۰۰ مورد در سال ۹۵ خبرداد و گفت: این تسهیلات بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد به صورت قرض الحسنه و با باز پرداخت ۱۵ ساله به صورت زنجیره ای می باشد که می طلبد روستاییان عزیز ازاین فرصت به دست آمده توسط دولت تدبیر و امید از این تسهیلات  استفاده کنند.

 وی در عین حال از فعالیت ۲۱ ناظر روستایی تحت نظارت بنیاد مسکن خبرداد و افزود : ناظرین براساس سهمیه ابلاغی وام های طرح مقاوم سازی نسبت به نظارت و ساخت و سازهای  واحد های روستایی براساس اصول نظام مهندسی کارشناسی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.