استاد پناهیان گفت: پیشنهاد می‌کنم به‌عنوان آشنایی با تاریخ و برای برداشته شدن پردۀ غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ که هنوز ما با آن درگیر هستیم بروید فیلم یتیم‌خانۀ ایران را ببینید.

پیشنهاد می‌کنم "یتیم خانه ایران" را ببینید/یتیم خانه ایران یک "فرا فیلم" است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین استاد پناهیان در خصوص فیلم سینمایی "یتیم خانه ایران" گفت: جمعیت انگلستان حدود ۶۰ میلیون نفر است، اما جمعیت هندوستان نزدیک یک میلیارد نفر است!   کشوری مثل انگلستان، چطور می‌تواند بر کشوری مثل هندوستان، پاکستان، کشورهای عربی و حتی #ایران، سلطه پیدا کند!؟ این ناشی از ضعف این جوامع و سیاسیون آنهاست؛ باوجود اینکه تک‌تک خوبان جامعه باهوش و توانمندند، اما «باهم» نیستند و هم‌افزایی ندارند. اما دین می‌آید و ضعف یک جامعه را برطرف می‌کند؛ لذا یک جامعه اگر مؤمن و متدین شود، قوی می‌شود.  
 
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم به‌عنوان آشنایی با تاریخ و برای برداشته شدن پردۀ غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ-که هنوز ما با آن درگیر هستیم- بروید فیلم یتیم‌خانۀ ایران را ببینید! فیلم یتیم‌خانۀ ایران «فرافیلم» است، فیلمی نیست که با فیلم‌های دیگر قابل مقایسه باشد.  
 
استاد پناهیان تصریح کرد: این یک فیلم تاریخی است ولی آیندۀ ما را و آنچه که امروز با آن درگیر هستیم را به ما نشان می‌دهد. بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند. در عین حالی‌که جاذبه‌های بصری و هنری‌اش را حفظ کرده و جنبۀ سرگرم‌کنندگی نیز دارد، ولی برای انسان‌های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی هم خیلی می‌تواند مفید باشد! و برای کسانی که می‌خواهند در عرصۀ سیاست، افراد عمیقی بشوند، این فیلم چقدر فیلم دقیقی است!  
 
وی ادامه داد: این فیلم واقعاً از نظر مضامین عالی و بسیار پیچیدۀ سیاسی، خیلی دقیق تنظیم شده است. البته کارگردان محترم هم خودش آدم باهوش و با ذکاوتی است، سال‌ها مطالعه کرده تا این داستان را مطابق با واقعیت‌های تاریخی ساخته و پرداخته است. ولی من دوست دارم که هر ایرانی، این‌قدر هوشمندانه به مسائل نگاه کند.  
 
حجت الاسلام پناهیان افزود: جدا از اینکه فیلم یتیم‌خانۀ ایران دارد یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین می‌بَرد، و حافظۀ این ملت را به‌جای خودش برمی‌گرداند، عبرت بسیار بزرگی هم در اختیار ما قرار می‌دهد که اگر ما همین عبرت را بگیریم، تا ابد اسیر قدرت‌های پوشالی مثل انگلستان نخواهیم شد.  
 
وی خاطرنشان کرد: ببینید انگلستان چگونه توانسته یک قحطی بزرگ را در این کشور سازمان‌دهی کند؟ انگلیسی‌ها با یک تصمیم سه‌-چهار نفره، یک فکر و ایده و همچنین یک امکان خاص که برای آنها وجود داشت-که در ایران می‌توانستند گندم بخرند- توانستند یک قحطی با کشتار میلیونی در ایران رقم بزنند! وقتی یک جامعه ضعیف باشد، و وقتی سیاستمداران یک جامعه ضعیف باشند، می‌شود این بلاها را بر سرش آورد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.