نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی تنها خطری است که منطقه را تهدید می کند، گفت: برخی همچنان در راستای سرپوش نهادن بر این واقعیت، تلاش می کنند.

تسلیحات هسته‌ای اسرائیل تنها خطر تهدیدکننده منطقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: تنها خطری که منطقه را تهدید می کند، تسلیحات هسته ای اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: برخی همچنان تلاش می کنند بر خطر اصلی منطقه که زرادخانه اسرائیل است، سرپوش بگذارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: بُرد موشک های حامل کلاهک های هسته ای اسرائیل به ۵ هزار کیلومتر می رسد؛ اسرائیل این موشک ها را برای استفاده علیه چه کسانی در نزد خود نگاه داشته است؟

وی همچنین اظهار داشت: جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای همواره یکی از سیاست های اصولی دولت دمشق بوده است. دمشق در سال ۱۹۶۸ پیش از بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای پیوست.

الجعفری همچنین تصریح کرد: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، هلند، بلژیک، ایتالیا دارای تسلیحات هسته ای هستند. ترکیه نیز از اینگونه تسلیحات برخوردار است. این نشان می دهد که این کشورها به صورت گسترده و آشکار، پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را نقض کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.