با نزدیک شدن به زمان بهره برداری از پیست های اسکی، اهمیت توجه به مقوله استانداردسازی تجهیزات بیشتر از گذشته شده است.

جان ورزشکاران در خطر است/ مسئولان قبل از حادثه به فکر باشند

به گزارش قدس آنلاین، با فرا رسیدن فصل سرما تب و تاب علاقه مندان ورزش های زمستانی برای حضور در پیست های اسکی به اوج خود رسیده، آن هم در شرایطی که فعالیت رسمی پیست های بزرگ اسکی کشور از جمله دیزین، شمشک و دربندسر هنوز آغاز نشده و تنها پیست اسکی توچال بود که هفته گذشته رسما بازگشایی شد و فعالیت خود را شروع کرد.

سال گذشته در همین مقطع زمانی بهره برداری از پیست های بزرگ اسکی کشور از جمله دیزین و شمشک آغاز شده بود اما امسال به دلیل بارش کم برف، این مهم تا به امروز رخ نداده ولی طبق طبق اخبار واصله فعالیت این پیست ها از اواخر این هفته یا ابتدای هفته آینده آغاز خواهد شد.

فارس در این مورد نوشت: اما نکته مهم در بازگشایی مجدد پیست های اسکی توجه به مقوله استانداردسازی تجهیزات است. همین چند ماه قبل به دلیل عدم رعایت استانداردها بود که کار یکی از پیست های اسکی تهران به پلمپ کشیده شد. حالا هم از پیست اسکی دیزین به عنوان بزرگترین پیست اسکی ایران خبرهایی مبنی بر مشکلات در پایه کابین دره منتشر شده تا جایی که عوامل سازمان ملی استاندارد را مجاب کرده این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند زیرا در صورت برطرف نشدن، شرایط فعلی می تواند برای اسکی بازان خطرآفرین باشد.

اوایل آبان ماه امسال پرویز درویش مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس تاکید کرد: "در جلسه ای با مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور این توافق حاصل شد تا به پیست‌ها فرصت داده شود، برای استانداردسازی تا زمان بازگشایی پیست‌ها اقدام کنند."

درویش در همین مصاحبه حتی یادآور شد: "اغلب تجهیزات پیست‌های اسکی نزدیک به 40 سال عمر دارند و ارتباط تکنولوژیک آنها با شرکت‌هایی که تاسیس کرده‌اند، قطع شده است. این پیست‌ها باید استانداردسازی و ایمنی شوند چون با جان مردم سروکار دارند. البته سازمان ملی استاندارد فقط تجهیزات کابل‌ها، بالابرها و تله‌کابین را بررسی می‌کند و بررسی شرایط خود پیست و ایمنی آن با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است."

حالا انتظار علاقه مندان به ورزش آن است که سازمان ملی استاندارد با ورود به این موضوع استانداردسازی تجهیزات پیست های اسکی، صراحتا اعلام کند که آیا پیست های اسکی کشور از جمله دیزین، شمشک، دربندسر و ... تاییدیه استاندارد خود را دریافت کرده اند یا خیر تا علاقه مندان به ورزش با خیالی آسوده به ورزش اسکی در پیست ها بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.