مقام های ترکیه در آستانه آزادی کامل شهر حلب از اشغال گروه های معارض و تروریستی، از نشست روز چهارشنبه با روسیه در خصوص ارزیابی وضعیت این شهر و خروج معارضان از آن خبر دادند.

مقام های ترک و روس درباره حلب مذاکره می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مولود چاووش اوغلو در نشستی مطبوعاتی در ترکیه با تاکید بر لزوم اجرای آتش بس در حلب گفت: تلاش برای افزایش مذاکره با روسیه و دیگر کشورها را طی روزهای آینده ادامه خواهد داد.
وی همچنین یادآور شد که تماس با این کشورها طی رزوهای گذشته نیز قطع نشده بود.
یک مقام ترک نیز از برگزاری نشستی با حضور مقام های ترک و روس در روز چهارشنبه برای ارزیابی اوضاع حلب سوریه خبر داد.
وی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که ایجاد معبری برای خروج معارضان و غیرنظامیان و برقراری آتش بس از محورهای نشست مذکور خواهد بود.
این مقام ترک افزود: ترکیه به تلاش هایش در مذاکره با آمریکا، ایران، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تخلیه معارضان از حلب ادامه خواهد داد.
اظهار نگرانی مقام های ترک در شرایطی صورت می گیرد که ارتش سوریه تقریبا همه مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی و معارض را در کنترل خود گرفته است. منابع مطلع ارتش این کشور از آزادی کامل و قریب الوقوع شهر حلب سخن می گویند.
ترکیه تلاش می کند تا در آخرین ساعات باقی مانده تا اعلام خبر آزادی کامل حلب، معارضان باقیمانده در شرق این شهر را از آن خارج کند.
آنکارا از حامیان گروه های معارض و شورشی سوریه است. ترکیه با همکاری گروه هایی از معارضان سوری عملیات نظامی را در داخل خاک سوریه اجرا می کند. آنکارا هدف از این عملیات را مبارزه با داعش و دور کردن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی خود اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.