بیرجند: رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب استقرار تمدن نوین اسلامی است، گفت: در حال حاضر ایران در اقتصاد رتبه ۱۸ را در سطح دنیا دارد و هدف نخست انقلاب اسلامی تبدیل ایران به یک قدرت بین‌المللی است.

اهداف انقلاب استقرار تمدن نوین اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سهراب صلاحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت:پیوست فرهنگی برنامه‌های فرهنگی را به عمل اجتماعی تبدیل می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشورگفت:امروزه دانشجویان ما پهبادی می‌سازند که تنها در آمریکا ساخته می‌شود و آن را به روسیه می‌فروشیم چراباید با وجود این همه  ظرفیت و توانمندی، توانمندی‌های خود را نادیده بگیریم.

صلاحی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در اقتصاد رتبه ۱۸ را دارد که اگر حرکت جهادی در این زمینه باشد می‌توانیم آن را تک رقمی کنیم، افزود: استقرار تمدن نوین اسلامی نیازمند پیشرفت همه جانبه و پایدار است که این پیشرفت زمانی در کشور شکل می‌گیرد که مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در زمینه برجام حرف خود را زدند اما جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش می‌رفت که رهبری با شرایطی اجازه مذاکره دادند که این شروط هم رعایت نشد.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: رهبری همچنین در مورد حضور احمدی‌نژاد این اخطار را دادند زیرا او تصمیم گرفته بود وارد انتخابات شود و در این راستا جامعه دو قبطی می‌شد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که برای تسلط برجهان باید بر انرژی و فرهنگ کشورها حاکم شوند که در این مسیر انقلاب اسلامی یک مانعی برای آنها است و برای این دلیل فرهنگ چالش ایجاد کردند و اگر ما استقلال خود را می‌خواهیم باید تبدیل به یک قدرت بین‌المللی شویم.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه  اگر منتظر باشیم تا اروپایی‌ها به ما علم دهند هرگز این کار انجام نمی‌شود، گفت: در کشور این همه نیروی بیکار و دانشجوی تحصیل کرده خانه نشین داریم و اقتصاد کشور مدیریت جهادی می‌خواهد.

صلاحی افزود: کشور مدیری می‌خواهد که با دیدن کارگر و صنعتگر انگیزه‌اش بیشتر شود زیرا برخی مدیران در زمان بازدید از یک پروژه جوری راه می‌روند که ذره‌ای گرد بر آنها ننشیند و این مدیران به درد اقتصاد نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه کشور مدیری می‌خواهد که اگر بداند مردم با او هستند کشور را متحول می‌کند، اظهار داشت: اگر این قبیل مدیر می‌داشتیم نباید تا الان ۱۵۰ هیئت را در کشور استقبال می‌کردیم اما دریغ از یک قرارداد که نبستیم.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در کشور پول، نیرو، منابع و بازار وجود دارد اما مدیریت جهادی نیاز داریم و از سویی دیگر صنعت هسته‌ای کشور را تعطیل کردیم اما از آن ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه  شده تنها ۱۵ میلیارد دلار وارد کشور شد و این در حالی است که تنها قرارداد کرسنت ۱۸ میلیارد دلار به ما خسارت زد.

صلاحی با بیان اینکه اگر برجام پیوست فرهنگی می‌داشت این مشکلات به وجود نمی‌آمد وظیفه اساتید ارزشی است که پیوست فرهنگی را بنویسند و امروز شبکه فرماندهان جنگ نرم را بسیجیان فرهنگی راه‌اندازی کردند که در جهان بی‌سابقه است.

صلاحی افزود: علم اقتصاد و نظام ما باید فرهنگی باشد زیرا فرهنگ یعنی سبک زندگی اسلامی و تمدنی که ما می‌خواهیم مستقر کنیم باید تمدنی باشد که زیرساخت آن فرهنگی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.