کرج- معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه شهر تنها به معنای توسعه مناطق مسکونی نیست، گفت: افزایش جمعیت وقتی مطابق برنامه شکل نگرفته باشد به بحران تبدیل می شود.

افزایش جمعیت بدون برنامه بحران ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین، پیروز حناچی ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی البرز در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج اظهار کرد: اکنون در شریان های اصلی بین کرج و تهران روزانه ۲۲۰ هزار تردد خودرو انجام می شود و اگر خط ریلی مترو نبود شبکه های موجود بین این ۲ کلانشهر قفل ترافیکی می شد.

وی گفت: برهمین اساس دولت توسعه خطوط ریلی بین تهران کرج و دیگر مناطق کشور را در اولویت قرار داده است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی افزود: هرشهری به تناسب توسعه به فضاهای سبز و خدمات مناسب نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: رشد بی رویه جمعیت در کلانشهر کرج به ترافیک سنگین و آلودگی هوا منجر شده است.

وی با اشاره به سیل مهاجرت ها به تهران و استان البرز گفت: کثرت جمعیت در این ۲ منطقه مشکلات مختلفی از جمله در زمینه محیط زیست به وجود آورده است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی افزود: اکنون درحوزه جغرافیایی ۲ کلانشهر تهران و کرج که حداکثر ۲ درصد مساحت کشور را تشکیل می دهند، ۲۱ درصد جمعیت ایران اسکان یافته است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به این ۲ دومنطقه است .

حناچی با اشاره به بخشی از مشکلات کلانشهر کرج، گفت: امروز آمارها نشان می دهند که نرخ رشد جمعیت در شهر تهران کاهش پیدا کرده است، اما در استان البرز و اطراف کرج نرخ رشد جمعیت به ۸ درصد رسیده است و این آمار نرخ رشد بالایی را نشان می دهد.

در این آیین از خدمات ابوالفضل باقرنیا قدردانی و تقی رضایی به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.