سبزوار- فرمانده انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۸۰ درصدی کشف جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۰ درصد این جرایم مربوط کشف جرایم کلاهبردای است.

نیمی از جرایم فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری هاست

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار بهمن امیری مقدم ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی خوشاب اظهار کرد: قاچاق کالا در فضای مجازی از جمله جرائم نوظهوری است که در چند سال اخیر در شبکه های اجتماعی رواج یافته و فروش محصولاتی از قبیل داورهای غیرمجاز، تجهیزات نظامی و غیرنظامی از این طریق انجام می شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح نظارت و کنترل بر جاده ها و مبادی ورودی و خروجی امسال کشف جرائم مربوط به قاچاق کالا در خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در همین مدت جرائم در زمینه های مختلف در سطح استان چهار درصد کاهش یافت و پلیس خراسان رضوی در طرح مبارزه با قاچاق داروهای غیر مجاز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

سردار امیری مقدم اظهار کرد: برخی افراد نسبت به خطرات استفاده از فضای مجازی بی تفاوت هستند و همین موضوع سبب بروز برخی جرائم در جامعه می شود.

وی تاکید کرد: توجه به آموزشهای شهروندی در زمینه استفاده درست از فضای مجازی می تواند در کاهش جرائم اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.

در این مراسم سرهنگ دوم علی مرادی علی آبادی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان خوشاب معرفی و از خدمات سرهنگ اسماعیل کلاته تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.