مشاور سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه فسخ معامله مخابرات با خریدار قبلی کاملا منطبق بر مفاد قرارداد بود، گفت: برای سهام این شرکت، در آینده‌ای نزدیک، مزایده برگزار خواهیم کرد.

جزئیات فسخ معامله مخابرات/سهام مخابرات به مزایده می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جعفر سبحانی با تاکید بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی طبق مفاد قرارداد، معامله را با خریدار قبلی سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران، فسخ کرده است، گفت: در مفاد این قرارداد، بندی وجود دارد که بر مبنای آن، صراحتا اعلام شده که سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی خریدار، معامله را فسخ کند.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: خریداران باید به تعهدات خود در قبال پرداخت‌ها و مواردی که در شرایط فروش از سوی دولت به آن‌ها اعلام می‌شود، پایبند باشند که متاسفانه، خریدار مخابرات این شرایط را علیرغم تذکرات چندباره دولت، رعایت نکرد.

وی همچنین از برگزاری مزایده برای فروش سهام شرکت مخابرات بعد از فسخ معامله آن با خریدار قبلی خبر داد و گفت: سهام شرکت مخابرات به زودی به مزایده گذاشته می‌شود تا سهم دولت در آن، مجدد به فروش برسد.

به گزارش مهر، سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه امروز خود اعلام کرده بود که تمامی تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت واگذاری مجدد سهام این شرکت، متعاقباً از سوی سازمان خصوصی سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.

گفتنی است، کنسرسیوم اعتماد مبین در ۵ مهر سال ۱۳۸۸ توانست ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد تومان خریداری کند. وضعیت شرکت ارتباطات سیار و سایر شرکت های مخابرات استانی وابسته به شرکت مخابرات ایران در این فسخ قرارداد نامعلوم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.