کرمان - تفاهم نامه ایجاد اولین منطقه اقتصادی ویژه انرژی های تجدید پذیر بین استانداری کرمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سازمان انرژی های نو ایران و شرکت توزیع برق شمال استان منعقد شد.

اولین منطقه اقتصادی ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیر در کرمان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی ایجاد منطقه ویژه فناوری انرژی های تجدید پذیر با رویکرد تولید اقتصادی انرژی گفت:ایران هم به لحاظ زیرساخت ها و  هم در حوزه تولید و تجهیزات در ابتدای راه استفاده از انرژی های تجدید پذیر قرار دارد.

وی با اشاره به ثروت پایان ناپذیر نورخورشید در استان و با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان، افزود: ایده ایجاد منطقه اقتصادی ویژه  فناوری انرژی های تجدید پذیر ایده خوبی است و استان کرمان آمادگی  پیشگام شدن در این حوزه  را دارد.

استاندار کرمان گفت:شرکت سانا که از معدود شرکت های دولتی است که خارج از بورکرسی های طولانی اداری به سرمایه گذاران این بخش تسهیلات و مجوز های لاازم را می دهد.

وی تصریح کرد: کرمان در ابتدای امرمجوز ۵۰۰ هکتار زمین برای ایجاد این منطقه در اختیارمیدهد که در فاز دوم تا ۲۰۰۰ هکتار هم می تواند کمک کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اولین منطقه ویژه اقتصادی هم در کرمان بوده افزود: آمادگی داریم اولین منطقه ویژه در این زمینه  هم در کرمان باشد.

وی گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد یکی از بهترین مناطق برای این امر  بین کرمان وماهان است و چنانچه پس از امضای تفاهم نامه تا هفته آینده کار شروع شود می توان با حضور وزیر نیرو و معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری عملیات اجرایی آن را آغاز نماییم.

لازم به ذکراست که در استان کرمان بیش از سیصد روز آفتاب و در روز بیش از ده ساعت می باشد و این در حالی است که برخی  کشور های اروپایی  کمتر از یک سوم این مقدارانرژی خورشیدی دارند و لذا استان کرمان به جهت احداث نیروگاه های انرژی خورشیدی یکی از بهترین مناطق در کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.