خواننده آلبوم «اعجاز» که اثرش به تازگی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری باز نشر شده است، گفت: ارکسترال و نوازندگان درجه یک در تولید این آلبوم نقش داشتند و حتی از یک نوازنده غیرحرفه‌ای هم در این اثر استفاده نکردیم.

تمام نوازندگان آلبوم «اعجاز» حرفه‌ای بودند/ اهل تسنن و تشیع در کشورمان فاصله ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، جمشید عزیزخانی خواننده آلبوم موسیقایی «اعجاز» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که آلبوم موسیقی «اعجاز» را حدود یازده سال قبل تهیه کرده است، اظهار کرد: این آلبوم را در سالی خواندم که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند سال پیامبر (ص) است و این اثر هم با فرمایشات ایشان موضوعیت پیدا کرد و من هم با اراده قلبی خواستم اثری قوی و جاودانه تولید کنم. 
 
وی ادامه داد: البته احساس می‌کنم در آن زمان، مدیران پیشین حوزه هنری برای تبلیغات و پخش این اثر دل به کار ندادند. در حالی که قطعات این آلبوم فوق العاده بود و ارکسترال و نوازندگان درجه یک بودند. حتی از یک نوازنده غیرحرفه‌ای هم در این اثر استفاده نکردیم. 
 
عزیزخانی با بیان این که اهل تسنن نیستم، عنوان کرد: اما با توجه به این که مردم مناطق کردنشین کشورمان ارادت خاص و ویژه‌ای به حضرت رسول دارند تمهیداتی انجام دادیم که آهنگ‌های آلبوم اعجاز هم کردی و هم فارسی باشد و به همین جهت برخی ملودی ها را هم فارسی و هم کردی ساختم. جای خوشحالی است که اهل تسنن و تشیع در کشورمان فاصله ندارند. 
 
این خواننده خاطرنشان کرد: مهم این است که آثاری همچون آلبوم «اعجاز» از بین نرود و استفاده شود. با توجه به فرارسیدن دهه وحدت و تولد حضرت رسول(ص)، تصور می‌کنم انتشار مجدد این آلبوم بسیار به جا بود و خوشحالم که این آلبوم موسیقایی دوباره به خانه‌های مردم باز می گردد. 
 
وی همچنین گفت: شک نکنید که آلبوم «اعجاز» در تاریخ آثار موسیقی عرضه شده توسط حوزه هنری جاودانه می‌ماند. چرا که برای آن وقت و کار بسیار زیادی گذاشته شده است. 
 
گفتنی است در آلبوم «اعجاز» قطعات: یا رسول‌الله، چشمه نور، روز وصل، چشم انتظاران، خاک کعبه، پیر میخانه، اعجاز و سلطان دین با اشعاری از وفایی، بیژن ارژن، احمد سوری، سید صالح ماهی‌دشتی ارائه شده است. آهنگ‌سازی قطعه یا رسول‌الله برعهده بابک شریفی و سایر قطعات برعهده عزیزخانی بوده است. تنظیم قطعات این آلبوم را بابک شریفی عهده‌دار بوده است. جمشید عزیزخانی تاکنون آثاری همچون سفرنامه کردستان، ریوار و چوپی کیش را منتشر کرده است. 
 
گفتنی است آلبوم «اعجاز» برای نخستین بار در سال 1385 از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار و با استقبال مخاطبان موسیقی مواجه شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.