کرمان - استاندارکرمان با تاکید براینکه نباید گذاشت جهل فرهنگی در جامعه غالب شود، گفت: وحدت بین شیعه و سنی براساس اعتقادات است لذا این نقاط اشتراک باید در نسل بعدی نهادینه شود.

فعالیتهای عمرانی در سایه وحدت تجلی پیدا می کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی سه شنبه ۲۳ آذرماه در ششمین همایش آیین برادری جنوب و شرق استان کرمان که در شهرستان قلعه گنج برگزار شد، افزود: اشتراکات زیادی بین مسلمانان وجود دارد که بزرگترین اشتراک آنها پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و خداوند واحد است.

وی ادامه داد: سومین اشتراک خود ایرانی بودن است بنابراین امید می رود برای اتحاد بیشتر این نقاط اشتراک در نسل بعدی به ویژه نسل جوان نهادینه شود.

استاندارکرمان اظهار کرد: آیین برادری باید ملکه ذهنمان شود تا در استان کرمان در تمام فعالیتها با اهل سنت همکاری خوبی داشته باشیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه فعالیتهای عمرانی در سایه وحدت تجلی پیدا می کند،خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب به دولت در سطح کلان و خورد است که در سطح کلان، دولت یازدهم  فعالیت خوبی انجام داده و در بخش خورد نیز که شامل استانها می شود، درون زایی اقتصاد و مردمی بودن آن مورد توجه است.

وی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ۸۵ درصد کرمان لوله کشی گاز شده و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای برق می باشند و در تمام شهرستانهای استان کرمان، دانشگاه مسقر شده است.
استاندار کرمان افزود: شهرستان قلعه گنج دارای پنج هزار حلقه چاه است که باید از آنها استفاده بهینه شود.

رزم حسینی افزود: با فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج توسط بنیاد مستضعفان، امروز شاهد امید به زندگی مردم قلعه گنج، ارتقای شاخص امنیت به ۷۰ درصد و حضور توریست های خارجی هستیم.

وی اقتصاد مقاومتی را حلقه مفقوده اقتصاد ایران دانست و یادآورشد: توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نگذاریم جهل فرهنگی غالب شود.

رزم حسینی با بیان اینکه ایران باید به عنوان یک الگوی خوب در بین کشورهای مسلمان باشد، خاطرنشان کرد: وحدت بین شیعه و سنی براساس اعتقادات است و وحدت پایدار با معاش پایدار بین شیعه و سنی به وجود می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.