۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: 483273

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس جزییات دستورکار کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

بررسی سوالات نمایندگان از وزیر کار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت؛ جلیل مختار درتشریح جلسه امروز( 3شنبه 23 آذر)  کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: دراین جلسه لایحه قضازدایی و یا حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین بنا به پیشنهاد قوه قضاییه مورد بررسی قرارگرفت، دراین لایحه طبق قانون قضازدایی و جرم زدایی باید عناوین مجرمانه حذف شود، بنابراین رسیدگی به آن به عنوان تخلف به شرط مواردی به سایر دستگاه ها تفهیم شود.

نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی،افزود: همچنین دراین جلسه لایحه مربوط به کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرارگرفت، این لایحه بازهم به پیشنهاد قوه قضاییه به مجلس ارسال شده است؛ با توجه به اینکه قوانین و مقررات مربوط به کودکان درسایر کشورها روبه رو گسترش است، بنابراین بنا به میزان تغییرات و آسیب های اجتماعی درکشور به همان نسبت هم قوانین مربوط به کودکان باید تغییر پیدا کند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال افزایش استثمار ، سوء استفاده از کودکان،سوء رفتار،خشونت و از این قبیل موارد نباید درجامعه وجودداشته باشد، بنابراین باید قوانینی را دراین حوزه به تصویب رساند؛ ضمن اینکه درآسیب های اجتماعی شرایطی به وجود می آید که به افزایش نابه‌هنجاری های اجتماعی کمک می کند که خروجی آن  منجر به افزایش کودکان کار، کودکان خیابانی و قربانی جرم می شود؛ بنابراین باید از کودکان حمایت جدی شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه دراین جلسه برخی سوالات نمایندگان از وزیرکار نیزمورد بررسی قرارگرفت، تصریح کرد: آقای پورابراهیمی به عنوان یکی ازسوال کنندگان چند مورد را از وزیر کارمطرح کردند که یکی از آن موارد بحث صندوق بازنشستگی فولاد، تغییرات متعدد مدیریتی درشستا و وزارت رفاه و مباحث مربوط به شرکت زغال سنگ بود؛ پس ازپاسخگویی وزیر مقرر شد که طی 10 روز آینده جهت رسیدگی به موضوعات موارد دردستورکار قرار گیرد.

مختار بابیان اینکه سوال بعدی ازسوی آقای محمودزاده مطرح شد، تصریح کرد: بحث قانون تعیین تکلیف مربیان حق التدریس در سازمان فنی و حرفه ای را مطرح کردند که پس از اجرای دو سال از قانون تعداد افراد استخدامی بسیار کم است، همچنین تعدادی هم واجد شرایط برای جذب و استخدام نبودند؛ البته پس ازتوضیحات وزیر نماینده سوال کننده قانع نشد و خواستار طرح سوال در صحن علنی مجلس شدند.

وی تاکید کرد: همچنین قاضی زاده نماینده مشهد موضوع افزایش بیکاری را مطرح کرد و تاکید داشت که برنامه وزارت کار درخصوص کاهش بیکاری چیست، ازاین رو پس از توضیحات آقای ربیعی مقرر شد که جلسه ای با حضور نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر برگزار و برنامه سال آینده اشتغال و رفع بیکاری را ارایه دهند، همچنین موسوی لارگانی به عنوان یکی از سوال کنندگان بحث تغییرات مدیریتی در شستا و صندوق بازنشستگی را مطرح کردند که از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

مختار با اشاره به سوال مصری نماینده کرمانشاه در وزیر کار، افزود: موضوع مورد بحث این نماینده نیز مشابه با آقای موسوی لارگانی بود، البته این نماینده ازپاسخ های وزیر قانع شدند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: ضمن اینکه هاشمی نماینده میاندوآب موضوع تحقیق و تفحص از  عملکرد شستا و شرکت های تابع رامطرح کردند که پس از توضیحات وزیر نماینده سوال کننده قانع نشد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.