وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نگرانیم همانطور که در خصوص حقوق‌های نجومی با این عنوان که «پرداخت‌های غیرمتعارفی بوده ولی مسئله خلاف قانون نبوده است» قضیه را خاتمه دادند، ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان نیز پیگیری نشود.

تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به سرنوشت حقوق‌های نجومی دچار نشود/ هیچ‌کدام از مسئولان قبلی صندوق از سوی قوه قضائیه احضار نشدند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص «بحث تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت:‌ حقیقت این است که یک نگاه طمع‌ورزانه‌ای به صندوق ذخیره فرهنگیان و هرکجا که پول عده‌ای از افراد وجود دارد، است.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل، مسائلی پیش آمد که از محل امکانات معلمان، بانک سرمایه تأسیس شد و به این بانک مجوز دادند تا برای فرهنگیان باشد.

فرشیدی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه قرار بود بانک سرمایه به معلمان خدمات دهد، مجوز تأسیس این بانک داده شد و قرار بود، نام بانک نیز «بانک فرهنگیان» باشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: وقتی پذیره‌نویسی صورت گرفت، به جای اینکه این پذیره‌نویسی برای معلمان انجام شده و به جامعه فرهنگیان اختصاص داده باشند، برای عام پذیره‌نویسی کردند و دیگر انحصار پذیره‌نویسی که فقط مربوط به معلمان باشد، از بین رفت.

وی بیان داشت:‌ حتی بعضی از دست‌اندرکاران وقت آموزش و پرورش این برنامه را داشتند که خود، مدیرعامل و هیأت مدیره شوند، اما بانک مرکزی به دلیل اینکه آنها تخصصی در این خصوص نداشتند، موافقت نکرد.

فرشیدی تصریح کرد: در زمان مسئولیت ما تلاش‌هایی در خصوص صندوق ذخیره و بانک سرمایه انجام شد و گفتیم اعتبار هر بانکی به اعتماد مردم به آن است و فرهنگیان قابل اطمینان‌ترین بخش جامعه هستند.

وی افزود: بعضی از افراد که وام‌های سنگینی بدون حساب و کتاب دریافت کردند، الان در زندان هستند و اینها سهام بانک سرمایه را خریداری کرده بودند.

فرشیدی اضافه کرد: در دوره‌ای، صحبت بود که شهرداری مسئولیت این بانک را بر عهده گیرد؛ چرا که از نظر مدیریتی، این بانک مدتی بلاصاحب ماند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: به هر صورت این واقعه که آن زمان مقدماتی داشت، متأسفانه دوباره در دوره اخیر تکرار شد و نه تنها در صندوق ذخیره فرهنگیان، بلکه در بانک سرمایه نیز این قضیه تکرار شد.

وی تأکید کرد: نگرانی این است که همانطور که در خصوص حقوق‌های نجومی با این عنوان که «پرداخت‌های غیرمتعارفی بوده ولی مسئله خلاف قانون نبوده است»، قضیه را خاتمه دادند، در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیز آنطور که باید پیگیری نشود.

فرشیدی ادامه داد: دستگاه‌های قضایی در حال رسیدگی هستند و امیدواریم برخورد قاطعی در این خصوص صورت گیرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص این موضوع که «بیان می‌شود تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل بوده است؟»، ‌خاطر نشان کرد: اگر این طور بوده است، اولاً قوه قضائیه مسئولان آن دوره را نیز به عنوان مطلع احضار و یا بازداشت می‌کرد.

وی یادآور شد: معمولاً هر مسئولی که می‌آید، تمام خرابی‌ها و نقص‌ها را به حساب دیگری نسبت می‌دهد و قوه قضائیه که در حال رسیدگی به این موضوع است، هیچکدام از مسئولان قبلی این صندوق را احضار نکرده و حتی به عنوان مطلع این کار را نکرد.

فرشیدی تصریح کرد: اینها خلاف اصول ارزشی است و به نظرم این حرف و ادعای بجایی نیست؛ ضمن اینکه ما از ناحق دفاع نمی‌کنیم، اما حرفی که داریم این است که این واقعه و تخلف در حال حاضر اتفاق افتاده است و دستگیری‌هایی که در حال حاضر صورت گرفته است، از مسئولان فعلی این صندوق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.