چین و مکزیک می‌کوشند برای کاهش وابستگی های اقتصادی خود به آمریکا، روابط دوجانبه را گسترش دهند.

تلاش چین و مکزیک برای تقویت روابط پس از پیروزی ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه العالم، به دنبال پیروزی "دونالد ترامپ"، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چین و مکزیک روز گذشته در یک نشست مشترک متعهد شدند روابط دوجانبه خود را بهبود بخشند.

وزارت امور خارجه مکزیک اعلام کرد: دیدار یانگ جیچی، وزیر امور خارجه چین با همتای مکزیکی اش برای بهبود روابط تجاری و انجام سرمایه گذاری های دوجانبه بود. همچنین درخصوص بهبود مسیرهای هوایی میان دو کشور گفتگوهایی انجام شد. علاوه بر این، دو کشور توافق کردند اعتماد طرف متقابل را جلب کرده و گفتگوهای دوجانبه درخصوص مسائل مشترک را افزایش دهند.
وزارت امور خارجه چین نیز در وبسایت خود نوشت: چین تمایل دارد همکاری های خود را با مکزیک در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، منابع، زیرساخت ها و خدمات مالی گسترش دهد.
مکزیک از بیم محدودیت های جدیدی که دولت ترامپ ممکن است اعمال کند، در تلاش برای یافتن راهکاری برای کاهش وابستگی اقتصادی خود به آمریکاست.
تماس تلفنی هفته گذشته ترامپ و رئیس جمهور تایوان هم خشم چین را برانگیخت. آمریکا از سال ۱۹۷۹ روابط رسمی خود را با تایوان قطع کرد و برقراری این مکالمه تلفنی سیاست چند دهه اخیر آمریکا را نقض کرده است. تایوان از سال ۱۹۵۰ مستقل بوده است؛ اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.